Inlägg från: Anonym (aaaaaaaaj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aaaaaaaaj)

Tandvärk ifrån helvetet! låt mig dö!

Har en sån fruktansvärd fruktansvärd tandvärk känns som jag skulle kunna skjuta mig bara för att slippa ha det såhär. vet inte vart jag ska göra av mig det är så olidligt. har smällt i mig oräkneliga bamyl, 3 ipren, 2mg alvedon, 2st dexofen, 2st kåvepenin. har även lite annan skit bland annat prednisolon tror ni det kan hjälpa eller kan det ta bort effekten av kåvepeninen? har även diklofenak vad tror ni? kanske kan gräva fram en citodon men jag vill som sagt inte dra i mig alltför mkt skit.

• Svar på tråden Tandvärk ifrån helvetet! låt mig dö!
  • Anonym (aaaaaaaaj)

men det är helt omöjligt att få en akut tid här. förstår inte hur det skulle gå till speciellt inte på juldagen. ärligt jag vet inte vart jag ska göra av mig. skulle stor gråta om jag kunde men kan knappt röra käken och halvligger bara och gnyr.

• Anonym (aaaaaaaaj)
    Analoga skrev 2009-12-25 18:59:54 följande:
    Anonym (aaaaaaaaj) skrev 2009-12-25 18:53:10 följande:
    Men herregud så mycket olika tabletter kan du ju inte blanda!? om du har så ont så måste du ju ringa 112 och höra efter var jourhavande tandläkare finns. Även om det är en bit att åka så är det ju lätt värt det när man har så ont!
    nej jag vet att det inte är särskilt smart men fan jag kan knappt tänka. ahhh känner mig så jävla löjlig och förstör kvällen för alla andra med att vara sån här. Men hur fan ska man göa för att få en akuttid jag menar tålamod är inte min starka sida i det här läget. och det är till föga tröst att exempelvis vänta tills måndag. nu ska jag ta ytterligare en dexofen och be till gud att den iaf hjälper.
  • Anonym (aaaaaaaaj)

Miss Maya skrev 2009-12-25 19:08:22 följande:

Och två kåvepenin gör nog varken från eller till liksom... Det ska man ju äta som en kur... Du kanske ska ringa och höra om det går att få en akuttid någonstans iaf?
    jo jag vet det med kåvepeninen boost startar med två och ska sen följa en kur har jag tänkt. håller på och försöker fina jour men det verkar kört
  • Anonym (aaaaaaaaj)

Anonym (CC) skrev 2009-12-25 19:16:24 följande:

Sjukhusen brukar ju ha akut tandläkare men inte dygnet runt i våran närhet. Åk till vanliga akuten annars så kan du ju i alla fall få ordentliga värktabletter och kanske även pencillin. Jag fick citodon som jag skulle ta 2 tabletter 4 ggr varje dag och pencillin och då klarade jag mig bra över helgen tills min tandläkare öppnade. Förstår att du har det skitjobbigt...finns inget som är värre än tadvärk.Lycka till.
    citodon är skit. lite finare alvedon typ i mina ögon. jag behöver en slägga jo kanske borde ta och åka in till sjukhuset. Ska pröva en citodon ändå får vi se.
    tusen tack kram
  • Anonym (aaaaaaaaj)

ok ska köra citodon. men man kan väll för fan inte ringa 112 för tandvärk? hur löjligt lter inte det

• Anonym (aaaaaaaaj)
    Analoga skrev 2009-12-25 19:28:56 följande:
    Anonym (aaaaaaaaj) skrev 2009-12-25 19:13:21 följande:
    För det första - vad får dig att tro att Kåvepenin ska lindra din smärta??För det andra - man ska inte äta antibiotika utan läkares rekommendation - du har väl hört talas om bakterier som utvecklar resistens vid onödigt användande?För det tredje - hur kommer det sig att du har Kåvepenin hemma i medicinskåpet?
    1. kåvepeninet ska ta bort inflammationen har jag tänkt mig.
    2. jag vet
    3. jag har ett stoooort medicinskåp med mängder av olika penicillin hurså?
  • Anonym (aaaaaaaaj)

nu citodon tagen väntar med spänning på effekt. min man letar nu efter xylocain salva efter mina order. hoppas och nej jag ska inte svälja den skiten

• Anonym (aaaaaaaaj)

under min sista graviditet så gick hur många tyänder som helst sönder i min mun. Och jag vet att jag ska få massa skäll för det och min sjukliga tandläkarskräck och orkar helst inte med det just nu. Har kört i mig en dexofen till nu och hoppas på att den ska ta effekt och smörjt in käften med xylocain som bedövade just där det kom åt men långt ifrån tillräckligt. så nu ska jag lägga mig och gråta en stund. Tandläkare är helt hopplöst idag tyvärr.

• Anonym (aaaaaaaaj)
    hon mot strömmen skrev 2009-12-25 20:49:31 följande:
    Vart i landet bor du?
    jag bor i skövde
  • Anonym (aaaaaaaaj)

nu är ja fan beredd att dö känns det som bara grter o skakar. tycker djävligt synd om mig själv

• Anonym (aaaaaaaaj)

pratat med sjukhuset nu och de vill att jag ska komma in. fick prata med en jätte gullig tjej. har så ont nu att jag inte vet vad jag ska göra.

• Anonym (aaaaaaaaj)
    Analoga skrev 2009-12-26 11:01:48 följande:
    Anonym (aaaaaaaaj) skrev 2009-12-25 19:36:40 följande: Hurså? Tja, så vitt jag vet så är det läkare som skriver ut penicillin - när man har behov av det. Inte så vanligt att folk "har mängder med penicillin" hemma i sitt medicinskåp - och knaprar i sig dem lite hur som helst! Är du läkare och skriver ut åt dig själv eller köper du dem på nätet? Hur som helst så är det på den vägen som fler och fler bakteriestammar utvecklar resistens och kan bli livshotande för människan - livsfarligt att laborera med sånt på egen hand och äta i onödan!....och din tandvärk kan inte botas med penicillin, det begriper du väl själv? Det måste till antingen en utdragning av tanden eller en rotbehandling!
    {#lang_emotions_throwup} tjöööööt
    men nu så råkar jag ha det hemma big fucking problem eller?
    och vill du veta något annat riktigt lustigt? att exakt samma penicillin började de ge mig på sjukhuset också ohh jag verkar inte vara helt tappad bakom en vagn iaf.
    och inget av dina förslag för min mun genomfördes :-/
    Har en käkledsinflamation och en infekterad tand också så nu har jag tagit tag i tandläkar rädslan och ska fixa detta. men vart inlagd i ett par dagar.  
  • Anonym (aaaaaaaaj)
    Miss Maya skrev 2009-12-31 13:40:19 följande:
    Är käkledsinflammationen något som kommit av infektionen i tanden?
    nej det trodde de inte. tydligen bara något man kan få som innflammation vart som helst i kroppen. troligen pga att jag vart väldigt stressad sista tiden och därför gått och bitit ihop för hårt
  • Anonym (aaaaaaaaj)

min teori är dock att jag är så glapp i käften då jag tjötar så mkt

• Anonym (aaaaaaaaj)

HAHAHAHAHA jo visst att det hade funkat med ipren. jag försökte om du Illias läste lite tidigare i tråden hade du sett vad jag tagit och det var lite vatare än ipren
    nej morfin, stesolid och dikklofenak var grejen som behövdes. Nu kör jag kåvepenin, alvedon, dikklofenak och har stesolid och morfin hemma ifall det blir över djävligt.
    och jag pratade djupgående med sjukhuspersonalen om min tandläkar skräck så de har hjälpt mig att få en tid snabbt med lugnande så mitt nyårs löfte kommer vara att få ordning på munnen

Svar på tråden Tandvärk ifrån helvetet! låt mig dö!