Inlägg från: Flicka88 |Visa alla inlägg
  • Flicka88

I vilken ålder kan de ha halsband?

Min son var 3 månader när han döptes och är nu snart 4½ månad. Han fick ett halsband men jag har inte haft en tanke på att låta honom ha det på sig. Dels så har han inte riktigt lärt sig att sitta riktigt själv än så det blir gärna ett "väck" på halsen kär han sitter/halvligger/ligger och då har jag fått för mig att ett halsband skulle skava på honom. Men jag kommer nog inte låta honom ha det på sig när han lärt sig sitta heller. Han är en bebis och behöver inte smycken. Finns dom som tar hål i öronen på sina små bebisar, och det är lika onödigt det.

• Flicka88
    Beckah82 skrev 2009-12-26 21:35:22 följande:
    Jämför du på allvar att göra ett HÅL i sitt barn (med tillhörande ev. framtida men och besvär) med att sätta på ett halsband? Hoppas du skojade eller skrev fel...
    Ja det gör jag. Varför är det så konstigt? Får jag inte tycka att det är lika illa med halsband som med örhänhen? Kritiserar inte att du vill ha halsband på dina barn, men JAG skulle ALDRIG sätta på mitt barn smycken. Inte än på ett bra tag i alla fall.
  • Flicka88
    Beckah82 skrev 2009-12-26 21:49:35 följande:
    Ett halsband tar man av och tar på fritt uytan att bebisen märker ett skvatt, det känns inte. När man tagit av det finns inga spår av halsbandet. Det gör inte ont, man skadar inte kroppen, gör inga hål eller förändringar i barnets kropp. Hål i öronen är ett ingrepp i barnets kropp, barnets privata egna kropp, utan barnets tillåtelse. Det gör vidrigt ont för bebisen att ta hål och sedan ömmar öronen en lång tid efter. Hålen kanske aldrig växer igen även om man tar ur hängena, barnet kan bli allergiskt eller få en infektion i örat OSV. Men visst... du får väl jämföra dessa två om du vill då. Det var bara en av de dummaste grejerna jag läst idag att jämföra så märkligt.
    Det kan väll mycket väl skada?! Hört talas som skavsår?! Tycker inte du ska vara så dömande bara för att jag inte delar din åsikt.
  • Flicka88

Sen kan man faktiskt få nickelallergi av halsband och andra smycken också. Varför låta så arg? Trampade jag på en öm tå? Jag har egentligen inte jämfört att ta hål i öronen med att ha halsband. Jag sa att jag tycker det är lika illa, eftersom jag anser att så små barn inte ska ha smycken alls.

Flicka88 skrev 2009-12-26 21:52:37 följande:
    Det kan väll mycket väl skada?! Hört talas som skavsår?! Tycker inte du ska vara så dömande bara för att jag inte delar din åsikt.
  • Flicka88

Hur har jag dömt dig? Jag skrev att jag inte kritiserar hur DU gör, men att JAG inte skulle låta min son ha på sig smycken? Hur är det att döma dig?

• Flicka88
    blondinen82 skrev 2009-12-26 22:51:03 följande:
    Att de ska bli så onödiga diskutioner av en liten sak.
    Ja du, det är tydligen så när man inte håller med och säger tack och amen till allt.
Svar på tråden I vilken ålder kan de ha halsband?