Magda73 skrev 2009-12-27 12:04:25 följande:
Visst kan man vara klok även utan tonåringar! Det konstiga här var att en person utgav sig för att ha tonårsbarn, eller ville låta som att hon hade det och det blir lite tokigt. Eller inte trovärdigt i mina ögon iallafall. Min dotter klarar tyvärr inte av det där med datorn utan sitter helst 24/timmar om dygnet med dator och mobil. Inte i verkligheten med andra ord. Tror säkert att det kan fungera för endel, för dina tre tydligen, men här fungerar det inte
Jag tolkade inte in att hon hade egna tonåringar i det hon skrev. Tänkte inte på att du ville veta hur vi gjort med våra barn, alltså att det var ett önskemål att man skulle ha egna tonåringar, med det så förstår jag att du tolkade det som att hon hade tonåringar själv. Men hur som haver, tråkigt att det inte funkar för er. Har du provat att datorn inte får slås på innan sysslor och läxa är gjord? Gör hon det iaf så får du ta sladden/stänga ner internet tills hon har lärt sig. Hur har ni haft det tidigare med dator tid? Har hon fått sitta lite/mycket? Annars kanske hon kan få sitta vid datorn tills du ev kommer hem från jobbet och då ska läxa och sysslor göras innan hon får fortsätta sitta vid datorn?