Jag hatar lukten av disktrasa och har noja över vad min make kan tänkas göra med disktrasan, så vi har krokar på väggen i köket:
Ena sidan har jag min disktrasa (som alltid sköljs och vrids ur ordentligt innan jag hänger upp den), min svamp och min diskborste. Andra sidan har han sina grejer, men ofta slänger han bara sina i diskhon så de blir vidriga....Blää!
Jag byter trasa och svamp minst en gång i veckan, oftare när de ser äckliga ut eller jag märker att maken varit på dem. Då byter jag ut makenas äckelgrejer mot mina gamla (som trots att jag ratar dem alltid är fräschare än hans) och tar nya/rena tvättade själv.
Jag vet att jag är lite väl manisk med mina trasor och svampar, medan maken är lite väl äcklig med sina, så vi får säkert en bra blandning av bakterier här hemma...
Jag får panik när händerna luktar disktrasa, och om man luktar på en yta när den är mytorkad och den luktar gammal disktrasa vill jag inte röra vid den. Jobbigt när man är hemma hos andra och de har gamla trasor... Annars är jag inte ett dugg pedantisk och städar sällan, vet inte varför just disktrasor blivit en sådan hang-up!