Inlägg från: Bite me |Visa alla inlägg
  • Bite me

Orkar inte mer!! Femåring

Tofslans matte skrev 2009-12-27 20:48:06 följande:

Hon har simskola en gång i veckan,vi åker skridskor flera gånger i veckan och vi är ute massor. Träffar kompisar i hennes ålder men det fungerar sällan bra då hon mest klänger på mej.
    Någonstans under hennes uppväxt tycks hon ju ha missat att lära sig självständighet, felet är ju ditt och istället för att lägga ansvaret på henne o fundera på BUP kanske du ska fundera på var ni gjort fel o försöka rätta det. Vad jag inte alls förstår är hur du kan vara så trött på henne om hon är borta större delen av veckorna från dig då du är hemma sjukskriven?
  • Bite me

Tofslans matte skrev 2009-12-27 20:59:15 följande:

Bite me skrev 2009-12-27 20:52:18 följande:
    Jag är inte sjukskriven längre jag jobbar 9-15 alla dagar så all min lediga tid är jag tillsammans med henne. Jag är inte trött på henne jag önskar att hon kunde sitta och njuta av att kunna sysselsätta sej själv en stund. Och tro mej jag HAR verkligen vridit ut och in på mej för att fundera vad jag gjort för "fel" någonstans men jag kan inte finna något svar på det....
    Jag tycker nog att inlägget ovanför ditt var mycket välskrivet. För övrigt vill hon antagligen vara med dig eftersom hon är ifrån dig så mycket, min dotter är likadan när hon går långa dagar på förskolan. De andra två barnen jag har känner inte det behovet av att ha mig nära som hon gör, alla är olika helt enkelt. Kan hon inte vara med när du lagar mat o du låter henne duka, när du städar kanske hon kan få små uppgifter? på så sätt gör ni något gemensamt men hon utvecklar lite mer självständighet eftersom hon inte är "på" dig hela tiden.
  • Bite me

Tofslans matte skrev 2009-12-27 21:04:35 följande:

Ja till saken hör ju att hon har ett syskon med just den diagnosen(asperger) som var likadan i samma ålder (förutom att h*n hade otroliga raserianfall x antal per dag)!Just oviljan till att leka och ingen förmåga till att fantisera vilket ju naturligtvis gör det svårt att starta upp en lek...
    I den åldern bruykar man få starta upp en lek åt dem, o när de väl är inne i leken så brukar man kunna lämna dem.
Svar på tråden Orkar inte mer!! Femåring