• scrapparlotta

recept till bakmaskin...

Vi fick en bakmaskin i julklapp, en jättebra present
    Det medföljde 3 recept och dom är jättebra, men jag skulle vilja ha fler recept....gärna på pizzadeg som man kan göra där i, för man kunde tydligen göra bara en det, tex pizzadeg står det. Men nåt recept på pizzadeg följde inte med. Nån som har nåt som passar bakmaskiner. Det är ju så svårt att veta hur mycket av allt man ska ta......Så massa goa recept på bröd osv mottages gärna

• Svar på tråden recept till bakmaskin...
  • magnil
    scrapparlotta skrev 2010-02-15 23:24:29 följande:
    jisses vad gott det lät....Var detta recept för en maskin på 1 kg menar du?? Min är ju ½ kg så jag får ju halvera detta, men det låter mycket ändå tycker jag....men jag måste prova....kan man hoppa över honungen tro, jag gillar inte honung. Ska jag ta nåt annat istället då?? Sirap??
    Tror det blir ganska exakt ett kilo så halvera bör bli bra. Bör väl gå lika bra med sirap tror jag
  • etr

Hämtade bakmaskinen igår. Gjorde första försökt lätt för mig, Lidls mix. Blev kanon.
    Skulle sedan ha lite fräskt frankbröd till morgonen och programmerade maskinen. Ca 30min innan brödet skulle vara klart går strömmen...suck . Trodde ju det var kört eftersom den var borta nästan 2 timmar. Otroligt nog räddades brödet genom att jag körde x:tra baktid 3ggr när strömmen kom tillbaka. Trodde aldrig det skulle bli bra men det kunde nog inte blivit bättre. Än så länge är jag jättenöjd.

• Nicke Nyfiken

Idag tänkte jag prova att göra ett vitt bröd med parmesan, soltorkade omater och flingsalt. Får se om det blir flipp eller flopp

• etr
    {#lang_emotions_tongue_out}Låter smarrigt. Blir det "flipp" får du gärna dela med dig av receptet...
  • Nicke Nyfiken

Det blrv jättebra! Gjorde som grund ett vanligt vitt bröd på 500g sen hade jag i 1.5-2 dl grovriven parmesan och ca 6 hackade soltorkade tomater. Sen när det var ca 30 minuter kvar hade jag på Lite torkad basilika och flingsalt. Nästa gång ska jag nog pensla med lite vatten så det fäster lite bättre, men det blev supergott.

• MBert

Lite nyfiken. Någon av er som har plustjänsten på Aftonbladets hemsida och kan tala om vad bakmaskinstesten kom fram till. Vilka maskiner vad det de testade?

• Tvillingmamma2007
    MBert skrev 2010-03-05 17:30:26 följande:
    Lite nyfiken. Någon av er som har plustjänsten på Aftonbladets hemsida och kan tala om vad bakmaskinstesten kom fram till. Vilka maskiner vad det de testade?
    JAg såg också det men jag har heller inte plus. Men i senaste lagalätt så testades också bakmaskiner och då vann tefals xxl home bread som kan göra bröd ända upp till 1 1/2. Jag köpte den då den vann testet meeeeeeeen första bakningen av bondbröd tyckte jag blev jättekompakt och andra gången när jag testade att göra pizzadeg sa det "poff" "poff" och den slutade knåda fastän den inte hade knådat färdigt och vägrar nu att starta nåt program öht som börjar med knådning trots att själva räkneverket räknar ner tiden suck! Hoppas jag fått ett måndagsex. Tänkte att man får väl skcika tillbaka den och få en ny när jag precis köpt den men nej då man ska skicka in till deras serviceagent som ska kolla på den! Blääää, har köpt den på www.tretti.se

PS. Pizzadegen blev iaf perfekt haha DS

Bakade vanliga rosenbröd istället och funderar på om bakmaskin är min grej egentligen men men.
  • magnil

Tefal +++++
    elux  ++++
    obh   ++++
    Panasonic +++

• Hannaliten

Min man köpte en bakmaskin i julklapp till mig, men jag använder den inte. Dock bakar han mycket med den. Han gör sina "specialbröd" typ russin/kanel, citronbröd, bröd med vallmofrön och bröd med torkad frukt i. De blir supergoda. Vi köpte en begagnad bok med massa recept för bakmaskin och testar ett nytt recept lite då och då.

• MBert
    magnil skrev 2010-03-05 22:54:44 följande:
    Tefal +++++elux  ++++obh   ++++Panasonic +++
    Jag blev så nyfiken att jag anmälde mig som pluskund.
    Jag är nämligen intresserad av Elektrolux bakmaskin EBM8000 och undrade över betyget.
    Det märkliga är att det står "En klar nackdel är den höga ljudnivån om maskinen ska arbeta på natten och man inte kan stänga dörren till köket. " när Elektrolux är den enda bakmaskin jag vet som man kan stänga av ljudet på genom att sätta den på timer. Det framgår t.o.m. av den lilla information man får på deras hemsida om den (genom att klicka på ett av +) http://www.electrolux.se/node38.aspx?productId=42263
    Har de verkligen missat det i testet? Väldigt dåligt tycker jag!
    Men såna här test är väl aldrig helt objektiva...
Svar på tråden recept till bakmaskin...