• HemmaHosSofi

När slutade ni tvätta nya kläder innan användning?

Undrar när ni slutade tvätta nya kläder innan användning?
    Vid vilken ålder alltså.

• Svar på tråden När slutade ni tvätta nya kläder innan användning?
  • La Lola

Det har jag aldrig slutat med.
    För mig det självklart att tvätta allt nytt även till oss vuxna.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Miss Lau

Jag är över 30 och har inte slutat ännu

Är ju äckligt att inte tvätta innan, tycker jag.

• La Lola
    Miss Lau skrev 2009-12-28 13:38:41 följande:
    Är ju äckligt att inte tvätta innan, tycker jag.
    Det tycker jag oxå.
    Riktigt snuskigt. Dels stanken av alla kemikalier men sen vet man ju inte vem som tagit i eller provat kläderna!
    Jag blir alltid lika förvånad över renlighetshysterin som råder i detta land men många tar ändå på sig nya kläder utan att tvätta de.....
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Majan78

Med första barnet - vid 1 år
    Med andra barnet - tvättar inte allting nytt längre, det är inte så ofta han får något nytt heller...

• Pandia

Jag har aldrig kunnat sluta...

Numera tvättar jag åt mig själv oxå. Köpte en röd t-shirt en gång som jag bara tog på mig med resultatet att det började klia nåt förbaskat överallt. Sen dess tvättar jag allt nytt.

• Sandriz

Jag tvättar ingenting nytt.

• sarsparis

Det är ursnuskigt och kan vara allergiframkallande att inte tvätta nya textilier. Nya textilier innehåller kemikalier och överskottsfärg som försvinner vid tvätt. Själv får jag klåda av otvättade kläder. Så det slutar jag aldrig med.

• lillasmilla

Tvättar allt utom ytterkläder, för att inte i onödan slita på impregnering osv.

• lövet2

Aldrig. Jag får själv utslag av nya kläder som inte är tvättade, så jag tvättar alla nya kläder (även barnens) innan de används.

• mapo51

Jag tvättar alla kläder utom möjligtvis ytterkläder.

Jag fick en tröja i julklapp och när jag provade den så kände jag hur den luktade kemikalier...

Svar på tråden När slutade ni tvätta nya kläder innan användning?