• Användarnamn är för mesar

Emil i Lönneberga - bokstavsbarn, sexuellt utnyttjad, eller misshandlad?

Varför var Emil så jävla busig? Tror ni han hade t.ex. ADHD? Eller var det för att han blev slagen av sin pappa? Eller för att han blev sexuellt utnyttjad av Alfred?

Ida var ju hur snäll som helst så uppfostran beror det väl inte på.

• Svar på tråden Emil i Lönneberga - bokstavsbarn, sexuellt utnyttjad, eller misshandlad?
  • Dorian Ertymexx
    Svanflikkan85 skrev 2009-12-28 18:10:50 följande:
    Oj... har läst tråden och herregud.Så vitt jag förstår så om man som pappa badar naken i en vik med sin son och kramar honom, är pappan alltså pedofil? helvete asså. Då är nog de flesta pappor pedofiler :-OHar essutom kollat 2 ggr för att bekräfta för mig att tråden inte ligger i sandlådan.De är lixom påhittat. Emil är kul för han vill väl och de blir galet fel. Pappan är ju en karaktär på hur de flesta pappor var på den tiden!!!!!
    Du har inte läst så mycket pedofiltrådar här på FL va?
  • parvati

Det spelar väl ingen roll om Emil är en litterär figur, det går att diskutera kring honom och Astrids författarskap ändå. Kan man inte diskutera Dostovjevskjis litteratur då heller? För Raskolnikov har aldrig funnits?

• Dorian Ertymexx
    parvati skrev 2009-12-28 18:13:51 följande:
    Det spelar väl ingen roll om Emil är en litterär figur, det går att diskutera kring honom och Astrids författarskap ändå. Kan man inte diskutera Dostovjevskjis litteratur då heller? För Raskolnikov har aldrig funnits?
    Det är tabu att ifrågasätta barnsagor. Speciellt om det är Astrid Lindgrens heliga verk. *himlar med ögonen*
  • iolanthe

Du som tycker det är hemskt att Emil lekte med en bysse, du låter inte dina barn se/läsa Harry Potter va?

• Användarnamn är för mesar
    iolanthe skrev 2009-12-28 18:16:25 följande:
    Du som tycker det är hemskt att Emil lekte med en bysse, du låter inte dina barn se/läsa Harry Potter va?
    Vet inte ens vad Harry Potter går ut på, men om det handlar om att försköna våld och mord så är svaret NEJ
  • Svanflikkan85

Dorian Ertymexx skrev 2009-12-28 18:13:37 följande:

Du har inte läst så mycket pedofiltrådar här på FL va?
    Jo ngn... annars undviker jag dom... =P
  • parvati

Dorian Ertymexx skrev 2009-12-28 18:15:58 följande:

Det är tabu att ifrågasätta barnsagor. Speciellt om det är Astrid Lindgrens heliga verk. *himlar med ögonen*
    Eller Alfons Åberg som pushar knak Om 20 år är det Molly Mus som prostituerar sig och Små Einsteins som knarkar(hoppas jag inte blir stämd av Disney nu
  • Svanflikkan85

Användarnamn är för mesar skrev 2009-12-28 18:13:30 följande:

Alfred är inte Emils pappa, Alfred är familjens dräng som har en osund relation till unge Emil. Jag skulle då inte vilja att min 6-årige son kramades naken med en vuxen man i en mörk sjö.
    Alfred var emils bästa kompis, en storebror. Finns många born som har en NORMAL relation med en vuxen person som inte är släkting via blod, utan att ngt opassande sker!!!!
    Allvarligt jag tror inget sexuellt hände under den inspelningen!!!!

Varför måste alla busiga barn lida av ngt/vara utnyttjade..???
    De finns dom barn som hittar på saker och är helt friska! Man måste inte lida av ngt för att hitta på bus!!!
  • Isme

Astrid Lindgrens verk är varje barns rättighet. Det blir ingen vettig människa av barnet om det inte vet vem astrid lindgren är eller vad hon skapat.

Men det betyder inte att man som vuxen människa inte får spekulera om hennes karaktärer.

Svar på tråden Emil i Lönneberga - bokstavsbarn, sexuellt utnyttjad, eller misshandlad?