Inlägg från: My Girls |Visa alla inlägg
  • My Girls

Skulle du samtycka till gynundersökning av läkarstudenter under narkos?

Aldrig i livet! Vill knappt undersökas i vaket tillstånd!

Don´t knock it ´til you try it!
  • My Girls
    Tinko skrev 2009-12-28 20:48:27 följande:
    Röstade ja! Blir fundersam när folk skriver att dom inte heller i vaket tillstånd tillåter studenter. Gäller det bara vid gyn-undersökningar eller vid alla undersökningar? För mig är det en självklarhet att i den mån det går låta studenter göra undersökningar... Som sagt, hur ska dom annars lära sig?
    Då är det väl helt upp till de som vill det att erbjuda sig. Jag struntar fullkomligt i hur de löser sin utbildning.
  • My Girls
    Pejgan skrev 2009-12-29 12:12:49 följande:
    Det är ju visst grejen??? Tråden handlar ju om ifall man SKULLE samtycka. Inte om man tycker det är ok att de undersöker folk till höger och vänster utan att fråga.
    Men snälla någon. Ok frågan är glasklar i ts, men faktum är att man måste kunna diskutera det etiska dilemmat kring att inte bli tillfrågad, som i artikeln!
  • My Girls

Jag skulle ha blivit lika upprörd om det gällde under laparoskopin jag gjorde förra året. Helt enkelt för att de inte har med min kropp att göra om jag inte godkänt det. Samma för mig i tandläkarstolen. Stundenter ska inte passa på att gräva nånstans "när ändå läkaren sövt en, eller gör samma ingrepp själv".

• My Girls
    Pejgan skrev 2009-12-29 15:16:14 följande:
    Ja? Men varför kasta sig över någon som svarar på orginalfrågan och säga "det är inte frågan"??
    Bra fråga Jag förstår öht inte varför det blev sådana rabalder om det Klart att diskussioner får gå utanför ursprungsfrågan, bara man helt diskuterar ot. Tex drar iväg till veterinärer
  • My Girls
    My Girls skrev 2009-12-29 15:32:21 följande:
    Bra fråga Jag förstår öht inte varför det blev sådana rabalder om det Klart att diskussioner får gå utanför ursprungsfrågan, bara man helt diskuterar ot. Tex drar iväg till veterinärer
    äh vad jag tappar ord när ja skriver m en hand... menar bara man inte diskuterar helt ot.
Svar på tråden Skulle du samtycka till gynundersökning av läkarstudenter under narkos?