Inlägg från: namera |Visa alla inlägg
  • namera

Skulle du samtycka till gynundersökning av läkarstudenter under narkos?

Ja, fast helst i vaket tillstånd. Har tyvärr råkat på läkarpraktikanter som "går bredvid" den ordinarie läkaren på gyn. En gång en manlig och en gång en kvinnlig och båda såg fruktansvärt uttråkade och obekväma ut. Ena gången hade jag blivit gravid trots p-piller och var helt förstörd och då stod praktikanten och himlade med ögonen under vul-undersökningen. Så nej, i sövt tillstånd skulle jag inte vilja ha dem undersökandes mig.  

Älskade Knytte-Pytte, BF 2010-07-23.
  • namera
    Bling1975 skrev 2009-12-29 03:50:18 följande:
    Just nu så är alla studenter förpassade till se men inte röra när det gäller gynundersökningar efter att en stackars förvirrad student försökte sig på att få in VUL grejen i fel hål när jag var inne för mitt andra missfall.
    Åh. Herre. Min. Gud.

Måste tillägga att min sambo har ett medicinskt yrke (dock jobbar han för närvarande inte med gynekologi) och på hans universitetsutbildning hoppade lärarna över den del som skulle avhandla fortplantning och könsorganens anatomi. Med sådana puckolärare kan resultatet dessvärre bli som ovan (fast den studenten måste ju ha sovit sig igenom hela grundskolan).
    Älskade Knytte-Pytte, BF 2010-07-23.
Svar på tråden Skulle du samtycka till gynundersökning av läkarstudenter under narkos?