Inlägg från: Molson Canadian |Visa alla inlägg
  • Molson Canadian

Skulle du samtycka till gynundersökning av läkarstudenter under narkos?

Ja, det skulle jag. Har inga problem med det alls och bidrar gärna till att vi får fler gynekologer.

• Molson Canadian
    konkelbär skrev 2009-12-29 11:33:25 följande:
    Det har jag inte. Jag har däremot ställt en retorisk fråga för samtliga diskussionsdeltagare att svara på om så önskas.
    Men den frågan har ingen som helst relevans till TS ställda fråga. Du skapar en pseudodiskussion.
  • Molson Canadian
    konkelbär skrev 2009-12-29 11:43:00 följande:
    Molson Canadian skrev 2009-12-29 11:38:17 följande:
    Självklart är frågan relevant i diskussionen. Varför undersöks sövda kvinnor? Varför anser vissa att det är OK?Eller får diskussionen bara innefatta svar på TS ställda fråga? Inga följdfrågor eller funderingar?
    Nej, frågan är inte relevant för TS eftersom premissen i TS är samtycke till gynundersökning av läkarstudenter under narkos. Du skapar inte bara en pseudodiskussion utan tillskriver skribenter åsikter de inte har. Antingen har du inte fattat att TS frågar om man skulle SAMTYCKA eller så har du inga bättre argument mot att låta studenter undersöka så du ändrar premisserna.
  • Molson Canadian
    Wicktoria skrev 2009-12-29 12:03:09 följande:
    fönster mot vägen skrev 2009-12-29 12:00:44 följande:
    men då står det för dig, och ag är övertygad om att du skulle vara tacksam om dom talade om att ett gäng studenter kommer vara med och göra detta
    Men herregud - LÄS TS, mänska!

"Skulle du samtycka till gynundersökning av läkarstudenter under narkos? "
    Ser du att det står SAMTYCKA?
    Premissen i TS är alltså att samtycke föreligger. Inte det som du och andra hittar på.
  • Molson Canadian
    Wicktoria skrev 2009-12-29 12:08:22 följande:
    Molson Canadian skrev 2009-12-29 12:05:03 följande:
    och ditt problem är?
    Att du gör om premissen i TS.
  • Molson Canadian
    pönz skrev 2009-12-29 12:31:27 följande:
    Ett nej betyder inte att de inte får undersöka öht, men man kanske vill bli undersökt i vaket tillstånd.Jag röstade nej, men jag har inget emot att de undersöker i vaket tillstånd. Jag vill kunna SE den som petar mig mellan benen. Jag tror att många tänker så.
    Gäller det alla undersökningar eller bara just gynundersökningar?
  • Molson Canadian
    iolanthe skrev 2009-12-29 13:12:51 följande:
    Molson Canadian skrev 2009-12-29 13:06:36 följande:
    Nu har jag inte deltagit i diskussionen innan. Men åtminstone för mig är mitt underliv mycket mer privat och jag känner mig mer utlämnad i en gynstol än om det är min arm tex. som ska undersökas. Och att då bli sövd och efteråt få veta att flera studenter varit och undersökt mig i underlivet skulle vara fruktansvärt kränkande.
    Fast det är - återigen - inte premissen i TS. Frågan är: Skulle du samtycka till gynundersökning av läkarstudenter under narkos?
    Det är alltså inte fråga om att få veta efteråt att man har blivit undersökt utan om du skulle samtycka till undersökning av läkarstudenter under narkos.
  • Molson Canadian
    Champagne skrev 2009-12-29 13:15:01 följande:
    Nej. Det hade inte känts bra att läkaren som jag rondar med har varit och grävt i mitt underliv i undervisningssyfte utan att jag har blivit tillfrågad ens. Det hade känts väldigt konstigt faktiskt.
    Läser inte ens du som moderator TS fråga?
  • Molson Canadian
    Champagne skrev 2009-12-29 13:25:15 följande:
    Min moderatorstatus har inte med din fråga att göra, så vänligen lämna det utanför Jag svarade nej på frågan och lade sen till en tilläggskommentar .
    Jo, det har med frågan att göra då jag förutsätter att man har koll på vad som är TS och inte när man är moderator. Men det ska jag uppenbarligen inte göra.
Svar på tråden Skulle du samtycka till gynundersökning av läkarstudenter under narkos?