Skulle du samtycka till gynundersökning av läkarstudenter under narkos?
Lonicera skrev 2009-12-28 15:04:50 följande:
Med anledning av tråden www.familjeliv.se/Forum-5-74/m49583964.html och artikeln www.aftonbladet.se/nyheter/article6346094.ab TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-29 09:10 Artikeln i Aftonbladet som refereras i trådstarten handlar alltså i korthet om att det vid gynundersökningar som sker i narkos på sjukhus också förekommer att de sövda kvinnorna gynundersöks av läkarstudenter utan att kvinnorna informerats om detta eller lämnat samtycke till detta. Om du tillfrågades: Skulle du samtycka till gynundersökning av läkarstudenter under narkos?Hade jag blivit medveten om situationen hade jag anmält dom för övergrepp.
Bara för att jag är sövd är jag inte i doktorernas våld, man äger sin kropp och jag bestämmer över den i vaket som sovande tillstånd. Jag förmodar att när jag är i en sån blottat situation, att jag undersöks med försiktighet och respekt.
Ingen kan försvara det här, det är ett rent och skärt övergrepp.
Vi får ju till och med bestämma själva vad vi vill göra med våra organ när vi dött!!! varför ska jag inte få bestämma vem som ska gräva mig i underlivet när jag sover?