Inlägg från: Floriano Lutrell |Visa alla inlägg
  • Floriano Lutrell

Skulle du samtycka till gynundersökning av läkarstudenter under narkos?

Eftersom jag alltid sagt ja till kandidater och låtit dem expimentera för fullt på mig gör det mig sjukt arg att de kan ha gjort det utan att fråga när jag legat nedsövd. Med min sjukdom är jag uppe i ett digert antal kandidater som fått använda mig som nån jävla provdocka. Att de då kan ha gjort något sådant under narkos, utan att man blivit tillfrågad gör mig sjukt förbannad.

• Floriano Lutrell

fönster mot vägen skrev 2009-12-29 11:54:34 följande:

Går jag med på att söva mig för att de ska undersöka mitt underliv då har jag gått med på att de är där o gräver oavsett om det är läkare eller studenter.Jag vet ju att de ska kolla i underlivet sen spelar det ingen roll vem som gör det.
    Så du menar att om man går till gyn så får man räkna med att kandidater ska stå där och gräva utan att man blivit tillfrågad, bara för att man gått med på att underkasta sig en gynkoll?
  • Floriano Lutrell

Ise 27 skrev 2009-12-29 12:00:35 följande:

Jag svarade ja och det är för att jag inte är så petig, jag litar på sjukvården i Sverige. Det är väl värre att ta med nån okänd hem från krogen och låta honom peta i underlivet som man gjort förr och många gör idag...
    Du visste väl att krogkillen peta? Eller sov du?
  • Floriano Lutrell

Ise 27 skrev 2009-12-29 12:13:49 följande:

Floriano Lutrell skrev 2009-12-29 12:06:08 följande:
    Det har väl hänt att man dåsat till antar jag =)Och jag tycker att det är ett utmärkt exempel. En läkarstudent gör det av rent medicinska skäl, jag hade fan inte brytt mig om själva tomten stått där och kollat läget om det bara fanns ansvariga läkare med under ingreppet. Men det är ju jag. Andra får tycka som de vill men JAG har fullt förtroende för vården i Sverige.
    Och då skulle det varit okej om hans polare "undersökte" dig lite också medan du sov eller?
    Jag har absolut inga problem med kandidater, så länge man blir tillfrågad innan. Det blir man ju dock inte alltid. Har till och med råkat ut för kandidater som stått där och pillat utan att jag blivit tillfrågad i vaket tillstånd. Nåt förtroende för svensk vård har jag tyvärr inte. Efter många år av läkarbesök har många av mina fördomar besannats.
Svar på tråden Skulle du samtycka till gynundersökning av läkarstudenter under narkos?