Skulle du samtycka till gynundersökning av läkarstudenter under narkos?
Jag säger absolut nej till gynundersökning i nedsövt tillstånd. Har haft läkarstudent under min förlossning och det gick bra, eftersom jag blev tillfrågad och var vaken och därmed var det på mina villkor.
Men att inte bli tillfrågad först, som det framgår av artikeln i aftonbladet, är lika med ett övergrepp! Tycker det säger en del om hur vissa läkare fungerar..... Blir så förbannad och framför allt ledsen för de kvinnor som utsatts för dessa övergrepp.
Hur ska jag någonsin kunna lita på att jag blir värdigt behandlad när jag behöver sövas under en gynoperation när jag vet att man i vissa fall skiter fullständigt i människan som ligger där! Man blir äcklad.
Känner personligen att sådana här händelser får mig att säga nej till läkarestudenter när jag förmodligen kunnat säga ja om det inte hade varit för att tilliten nu är totalförstörd. Om dessa läkare hade respekterat sina patienter så inte sådana här hemskheter hade förekommit så kanske 20% hade svarat nej i denna fråga och resterande svarat ja. Blir ju bra mycket enklare att känna sig trygg i en sådan miljö och känna tillit om man vet att inga läkare tillåter övergrepp..................