Inlägg från: Fotavtryck |Visa alla inlägg
  • Fotavtryck

Citodon

Fick citadon i v. 20 pga så kraftiga värkar (helt helt fel av läkaren fick jag veta efteråt. han menade på att det var misfallsvärkar o man inte kunde gör nått åt dom)
    men iaf så fick jag två där o fick inte åka hem för än dom hade börjar verka. Efter 20 min kunde jag inte stå upp, vart totalt drågad av dom o kunde knapt andas o svettades. Men efter ytterligare 30 min fick jag åka hem när jag mådde lite bättre.

Senare på natten kom värkarna tillbaka o jag ringde in o frågada vad jag skulle göra. Ta EN till sa dr. Sagt o gjort. mådde mycket bättre den här gången.

Men enligt min läkare o bm på spec-mvc så ska man vara riktigt försiktig med att ta det fler än 4-5 gånger under grav då detta kan ge barnet abstinens osv.

Jag kommer då aldrig ta det mer under grav.

(ska tillägga att bebisen i magen mår utmärkt o är i v. 31 idag)

• Fotavtryck
    ja men det är ju det jag menar,till dig o mig sa olika läkare att man ska vara mycket försiktig med att ta det fler än 5 ggr under grav men vissa säger:" Det är bara att knapra på,varje dag hela graviditeten":/ känns ju jätteläskigt!aja!
    Håller med.

"Intag av Citodon ska undvikas av kvinnor som planerar graviditet eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination."

Så står det i fass. O jag var hos läkare i dag pga av kraftig förkylning o höjd sänka. Dom var två dr som letade lite starkare medeciner åt mig som var ok att ta under grav. Dom sa att stog det som här ovan, så avrådde dom mig starkt att ta sådanna medeciner.

O varför ska jag o mitt kommande barn vara försöksdjur när det allra oftast finns andra alternativ.
  • Fotavtryck
    ja men det är ju det jag menar,till dig o mig sa olika läkare att man ska vara mycket försiktig med att ta det fler än 5 ggr under grav men vissa säger:" Det är bara att knapra på,varje dag hela graviditeten":/ känns ju jätteläskigt!aja!
    Håller med.

"Intag av Citodon ska undvikas av kvinnor som planerar graviditet eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination."

Så står det i fass. O jag var hos läkare i dag pga av kraftig förkylning o höjd sänka. Dom var två dr som letade lite starkare medeciner åt mig som var ok att ta under grav. Dom sa att stog det som här ovan, så avrådde dom mig starkt att ta sådanna medeciner.

O varför ska jag o mitt kommande barn vara försöksdjur när det allra oftast finns andra alternativ.
Svar på tråden Citodon