• UnderYtan

Citodon

Någon fler här som fått citodon utskrivet av läkare under graviditet?

Jag fick det idag eftersom jag har migrän ca 4-5 dagar i veckan och därmed är sängliggande hela tiden. Läkaren sade att det är en gammal beprövad medicin som jag kan ta under graviditet, det är ingen fara för barnet.

Känner mig dock ändå tveksam för i fass står det att den tillhör kategori C och endast ska tas i samråd med läkare. Annars ska den undvikas under graviditet.

Är rädd ändå för att skada barnet och funderar på om det är bättre att vara sängliggande i 18 veckor till istället för att knapra Citodon?

Går in i vecka 22 imorgon.

• Svar på tråden Citodon
  • UnderYtan

Tack för ditt svar! Det lugnar lite att få höra om andras erfarenheter. Jag är van vid att äta många olika sorters smärtstillande men nu när jag är gravid så är jag mer orolig.

Jag har fibromyalgi sedan innan med svår värkproblematik i både kropp och huvud. När jag blev gravid fick jag lägga alla mina ordinarie tabletter på hyllan. Var migrän och huvudvärksfri till vecka 10 ungefär men har nu i 12 veckor bara legat hemma på soffan med migrän.

• UnderYtan

Tack allihopa för era svar. Har nu läst allting.

Jag har inte tagit någon tablett än men har inte slagit det ur tanken heller. Jag är sjukskriven på heltid så jag försöker ta det så lugnt som möjligt. Tyvärr hjälper ju inte vila och alvedon för värsta migränen så det blir kanske att jag tar citodon ändå till slut.

Jag har ätit många olika smärtstillande men är som alltid orolig för ev. biverkningar. Speciellt eftersom det är kodein i citodon. Har ätit preparat förut med kodein i och mått väldigt dåligt. Om det var just kodeinet eller något annat i dom vet jag inte.

?*¨*?.¸¸❤ 10 maj ❤¸¸.?*¨*?
Svar på tråden Citodon