• Scapula

Överdragsbyxor för gravid

EHel skrev 2010-01-07 13:18:49 följande:
    Sorry, har inga riktigt bra tips. Tyvärr är det nog en skröna att det finns mammaavdelningar på sportaffärerna i t.ex. Östersund - nope. Jag har verkligen letat efter bra friluftskläder till gravida - allt från underställ till skalkläder, men det finns inga.Förstår att målgruppen är begränsad och att det därför skulle bli väldigt dyra kläder, men det är inte lätt att åka skidor med 2-åringen när byxorna knappt sitter uppe för att det inte går att dra upp dragkedjan en millimeter...Överst på min klädönskelista nu inför förlossningen står en amnings-underställströja. Sydde om en gammal till förra barnet, men det blev inte riktigt superbra, då underställsmaterial inte direkt svarar bra på att man klipper i det... Får väl lov att funka eftersom jag inte har något val.
    Det är nog en myt =) bor i östersund och hittar inga mamma avd på sportaffärerna! är nog lika svårt överallt att hitta tyvärr. Jag har mina vanliga täckbyxor med hängslen, kan inte dra upp gylfen nåt alls men de sitter uppe och så jag jag en jacka som täcker "glipan", funkar kanon och funkade hela förra graviditeten också!
  • Scapula
    Fenomen a skrev 2010-01-07 19:03:56 följande:
    under kan man vända herrunderställ bakofram så täcker de magen, jag kör underställ mjukisar och sedan tunna vind byxor de är större. (jobbar oxå på fsk o har två små hemma) varma strumpor räcker långt oxå
    Bra tips om långkalsonger bakochfram, måste prova =)
Svar på tråden Överdragsbyxor för gravid