Du måste logga in för att svara i en tråd.

• elisch

7 månader, längd och vikt?

Min lille skrutt blir 7 månader idag och vägde in på 8995 g, 69 cm lång.

Hur tunga och långa är era små?

• Svar på tråden 7 månader, längd och vikt?
  • Amadé83

Min dotter är blir 8 månader om ca en vecka och väger endast ca 6500 g. Försöker mata henne men hon vägrar och vill bara bli ammad. Tar bara emot några skedar gröt om dagen. Annars är hon mycket pigg och frisk, rör på sig hela tiden och sover knappt om dagarna, mest på nätterna. Har varit väldigt orolig men i BVC säger de att det inte är något att oroa sig över och att det är vanligt och att hon är mycket pigg? Blir lite förvirrad när jag ser hur era barn vägde vid 7 månaders ålder.
     Jag skulle behöva lite tips om hur jag skulle kunna få henne bli mer intresserad av mat.

• sannahyden

Min son är 6 månader och väger 8090 g och är 71 cm lång :) Ligger lite över kurvan med vikten, men en bra bit över kurvan med längden :) han verkar bli lång och smal i kroppen, som sin pappa :)

• sannahyden
    EmelieåMartin skrev 2010-01-01 16:50:13 följande:
    Min son vägde 11420 g och var 75 cm lång vid 7 månader!! :)
    Oj, det var inte lite hehe :)
  • Älskar min lille gos

Min är 7 månader och 2 veckor och väger 9.4 kg och är 74 cm lång! lång och fin kille!

• Came

Min son är 5 månader och han väger 9,1kg och 68cm :)

• Ninniisen

Min dotter är visserligen 8,5 månad men har haft samma vikt sen 7 månaders ålder (sjukdom på sjukdom sista månaden) och hon väger 8805 g och är 73,5 cm.

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Grynet 100823 ° ★
  • Glittermamma

Min "lill" kille vägde 10,6 kg och var 74 cm lång när han var 7 månader. Nu när han är 8 månader har han "bara" ökat med 200 gram{#lang_emotions_laughing}

• wica

När vi vägde o mätte senast var han 9,1 kg tung och 73 cm lång . var då 6½ mån.

• Lee90

7 mån 9 dagar: 68.5cm och 8980g :)

Svar på tråden 7 månader, längd och vikt?