• elisch

7 månader, längd och vikt?

Min lille skrutt blir 7 månader idag och vägde in på 8995 g, 69 cm lång.

Hur tunga och långa är era små?

• Svar på tråden 7 månader, längd och vikt?
  • bellsii
    Amadé83 skrev 2010-01-03 01:29:48 följande:
    Min dotter är blir 8 månader om ca en vecka och väger endast ca 6500 g. Försöker mata henne men hon vägrar och vill bara bli ammad. Tar bara emot några skedar gröt om dagen. Annars är hon mycket pigg och frisk, rör på sig hela tiden och sover knappt om dagarna, mest på nätterna. Har varit väldigt orolig men i BVC säger de att det inte är något att oroa sig över och att det är vanligt och att hon är mycket pigg? Blir lite förvirrad när jag ser hur era barn vägde vid 7 månaders ålder. Jag skulle behöva lite tips om hur jag skulle kunna få henne bli mer intresserad av mat.
    har du provat välling?
  • Trynträ
    bellsii skrev 2010-04-28 13:04:17 följande:
    har du provat välling?
    Eller ersättning?
  • bellsii
    Trynträ skrev 2010-04-28 13:48:02 följande:
    Eller ersättning?
    hon ammar juh.
  • Trynträ
    bellsii skrev 2010-04-28 13:56:41 följande:
    hon ammar juh.
    Fast det är ju inget hinder. Jag både ammade och gav ersättning. Man kan ju t.ex amma varannat mål om man vill. Eller amma först och sen ge ersättning beroende på hur mycket mjölk man har. Kan ju vara skönt att komma hemifrån nån gång genom att lära bäbisen ta nåt annat än bröstmjölk. Annars blir man ju så låst. Kan ju va så att hon inte får tillräckligt med mjölk tänkte jag eftersom hon är så liten.
  • bellsii
    Trynträ skrev 2010-04-28 17:38:36 följande:
    Fast det är ju inget hinder. Jag både ammade och gav ersättning. Man kan ju t.ex amma varannat mål om man vill. Eller amma först och sen ge ersättning beroende på hur mycket mjölk man har. Kan ju vara skönt att komma hemifrån nån gång genom att lära bäbisen ta nåt annat än bröstmjölk. Annars blir man ju så låst. Kan ju va så att hon inte får tillräckligt med mjölk tänkte jag eftersom hon är så liten.
    jo men hon var ju endå 7 månader då kan man ju börja ge välling o d brukar dom lägga på sej av..

Ts har du testad att ge lite vanlig mat?
  • Joannasmamma

Samuel väger 10 kg och är 7 mån och 3 veckor. Vet ej hur lång han är nu, för sex veckor sedan var han 73,5 cm. Han har iaf strl 80 i kläder nu.

Han gillar inte heller mat nåt vidare men får annars Nutramigen-ersättning, jag undrar om det är det som gör att han går upp i vikt så bra iaf. Välling vägrade han förut men nu har vi börjat introducera den igen och det verkar funka.

Har inget bra tips för att få bebis mer intresserad, mer än att fortsätta försöka varje dag trots att det är lite tradigt. Hos oss funkar Hipps burkar iaf lite bättre än andra märken. Tror att det är för att den har slätast konsistens. Eller också är den bara godare, vill minnas att storesyrran också fördrog Hipp, fast hon åt som en häst när hon var liten. Nu äter hon som en fågel. Förhoppningsvis blir Samuel tvärtom

• Felicia

Min tjej är 7månader och vägde på 6-månaders kollen 9,4 ca 68lång...
    Hon är go och glad och älskar all mat...

• Lota

Sonen är 7 mån idag, är 73cm lång o väger 9560g.

• aija

oj tyckte min lilla flicka var en knubbis! snart 7mån 67lång o 6770g

• Trynträ
    aija skrev 2010-05-09 18:42:20 följande:
    oj tyckte min lilla flicka var en knubbis! snart 7mån 67lång o 6770g
    Är hon verkligen knubbig? Jag tycker hon verkar lång och smal av dina mått att döma. Vår bäbis är nog kortare och väger mer och jag tycker att hon är smal om man jämför med många andra.
Svar på tråden 7 månader, längd och vikt?