• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008, del 10

Nu är vi inne på tråd nummer TIO och fortfarande har vi massor att prata om. En del av oss är fortfarande hemma med sina 2008-sötnosar, en del har gått tillbaka till jobb, en del har redan hunnit få en bebis till och en del har ny bebis i magen, på jäsning.

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m47586025.html

• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 10
  • 3 barns mamma84

Mamma ringde precis hon säger hon har det bra just nu men jag vågar inte tro på det men skrattade det gjorde vi iaf sen kom mina tårar tillslut.
    Mamma gråter oxå kunde höra det
    Nu har hon fått massa sprytor och levemang osv och ligger i sängen i sjukhuset.
    Imon kl 8-9 blir det en stor stor operation som håller i minst 2-3 timmar
    Shit hur ska jag kunna sova *gråter*
    Hur ska jag orka jobba imon oxå ??

Ebba 050607 Amadeus 080814 Mf 15/12-09 min ängel
  • linn78

hej alla! Läser som vanligt men jag är så dålig på att kommentera=( skäms på mej...

Jucea: hoppas budgivningen gått bra idag, det verkar ju lovande iaf!

Carina: jag önskar din mamma lycka till imorgon

Kesso: Jag vet att Axels dagis har pottor men tror att dom använder för det mesta den vanliga toaletten. Har faktiskt ingen koll på det, dom sköter det säkert på sitt eget bra vis...

Saliva: jobbigt att inte veta, jag håller tummarna för att det blir ett plus i slutändan för er!!

Mareld: underbart ljust hus! Och jag gillar verkligen stylingen dom gjort inför fotograferingen, huset ser nästan för perfekt ut Kanske lite sterilt men jag som är en superstökig människa får en liten dröm om hur det skulle kunna vara härhemma

Rosa och sthlm: Jag är hemskt ledsen att det har gått så långt som till separation för er båda, men hellre glada singlar än ledsna par... Det ska ju kännas bra oavsett hur man väljer att göra.

Lana: har du fått kollat upp sammandragningarna? Kanske det räcker med att ta det lugnare men bättre att någon tittar på det. Kanske ska du gå ner i tid på jobbet?? Du jobbar som uska på äldreboende eller hur var det? Det kan ju bli ganska stressigt ibland.

Vt: vet inte om det var här jag läste det men vad skönt att allt såg bra ut på ul idag! Tror du fortfarande på flicka? Har du frågat om slemmisen?

Nu kommer jag inte ihåg fler att kommentera, har jag missat någon är det absolut inte meningen...
    Själv ligger jag här i sängen med en massa lösgodis, jag opererade skräddarknutan på ena foten för 3 veckor sen och den andra foten idag. Det har inte börjat göra ont än men imorgon gör det. Uttråkad av att inte kunna göra något har jag börjat plöja igenom en massa serier på internet, jag har nu sett alla "the big bang theory" avsnitten (galet bra, jag skrattar så högt så gubben blir irriterad för han hör inte tv:n ) alla "True blood" har jag sett och nu är jag inne på "The vampires diaries" som är liknande true blood. Jag gillar egentligen inte vampyr och andra påhittade grejer men jag blev helt nerkärad i Bill Compton och nu tom drömmer jag om att bli biten av en vampyr. Hmm jag ser nog för mycket på tv, hihi..

Axel är det bara bra med, han älskar dagis och gråter när han ska hem. Han är söt som socker men har humör som värsta pms-tanten. Ivan säger att han fått det efter mej men det kan jag ALDRIG tänka mej Jag förundras varje dag över allt han lär sig och mest förundrad är jag över att han förstår svenska och spanska lika bra trots att det bara är Ivan som pratar spanska med honom. Gud vad barn är smarta!!

har alla varit på 18 mån kontroll med barnen? Axel har inte tid förrän 29 mars. Kollar läkaren något speciellt eller? Hur långa är era barn nu och vad väger dom?

Axel-fisen 080905
  • Mareldsbarn

Carina; Hoppas allt går bra idag för din mamma!

Linn; Tack för kommentarerna ang huset

VT; Kanon med pengarna! Tack!

Jag har jobbat jouren på jobbet. Började vid 14 igår och slutar vid 13 idag. Det är helt ok förutom att det är så jäääääkla tråkigt när personalen går hem vid 20 på kvällen och kommer först 08 på morgonen och inga brukar vill umgås Jag blir så rastlös av att bara sitta här och även om det finns massor av projekt jag skulle kunna starta så tar jag mig inte för mig att göra det just då.

Har ni skickat något med DHL förut? Jag ska göra det. sålde ett klädpaket på tradera. gick till posten men då fick jag kartongen medm ig hem och en order om att lösa beställningen på DHL´s hemsida Har kikat på hemsan men tycker den är extremt rörig och hänger inte riktigt med. Tänkte höra med er om någon av er känner sig mer hemma på deras sida kanske?

Nej nu slänger jag på en kanna kaffe för snaaaaart kommer min efterlängtade kollega

• jeng

Inget dagis idag heller... Vi får väl se hur det blir imorgon... Jag ska ju till bvc imorrn, och dessutom är ju tanken att vi ska åka till nya huset och sätta tak och fixa i helgen... Ph blev sämre igår, så vi verkar ha en varsin rejält dåligt dag här i familjen... Blä... Är det inte lite konstigt att Tage inte har fått nån feber ännu? Det kommer ju kanske, men jag tycker att så mycket som man är nära honom allihopa här hemma så borde han ju ha fått det redan...

Idag ska iaf budgivningen avgöras vad det verkar. Håll tummarna!

• Kvack

Jucea: håller tummarna.

Linn: jag ska på 18mån kontrollen med Ida den 23. Ska bli kul att se hur mycket hon väger och hur lång hon är.

• Vilda Tiger

Linn
    Kul att höra från dig. Jag har inte frågat om slemmisen är, ska göra det på måndag då jag ska till läkaren tänkte jag.

Skrev jag om TULet igår? Jag skrev om det på bloggen och fb och minns inte om jag skrev det här...

Jucea
    Trist att det hänger i, men jag känner igen det. Segt att bli frisk här med. Jag har varit sjuk snart två veckor. Men det är på bättringsvägen nu, tack och lov.

Jag har sovit aplite inatt. Nu MÅSTE vi försöka få Lyckeli att återgå till att sova i sin säng hela nätterna. Hon korvar sig halva natten, och lyckats ALLTID hamna snortätt intill mig ohc sparka mig på de mest obekväma ställen. Imorse gav jag upp lite efter sex, gick ut med täcke och kudde och lade mig i soffan. Genast hörde jag MAMMAAAA från sovrummet, men Marcus låg kvar med henne en stund så jag fick lugna ner mig. Jag var faktiskt arg på henne... det gick dock över då hon kom ut helt morgorufsig och log brett då jag satt i soffan. Jag är dock så trött att jag grinade hela morgonen innan jag for till jobbet. Inga kläder passar, alla mina brallor har antingen spruckit eller blivit för små, jag är trött på att pumpen är i vägen så jag inte bara kan ha sköna leggings och tunikor, för den måste ju sitta fast någonstans eller has i en ficka. Jag måste få sova en hel natt snart, utan att bli väckt eller vakna själv fem gånger i timmen. Så - färdigklagat för mig. För stunden iaf.

• jeng

VT,
    Ja du skrev om TULet
    Trist att inte få sova ordentligt! jag kan inte klaga! Tage sov 8 timmar inatt, och Ted sov också bra när han väl hade somnat!!

• 3 barns mamma84

Idag är jag hemma med huvudvärk ont i halsen och äter halstabletter som en galning.
    Mamma blir just nu opererad så jag försöker hålla tankarna borta och tvättar och städar och gör det jag orkar.

Ebba är på dagiset och badar det är ju bad varanan onsdag på dagiset
    Didos är hos dagmamman och leker med sina kompisar och pratar mer o mer danska nu han med men svenskan ja den finns kvar förstås

Ebba 050607 Amadeus 080814 Mf 15/12-09 min ängel
  • Vilda Tiger

Åh... nu blev jag lite glad igen. På arbetsrummet sitter trötta Tina och in kommer två elever bara för att säga att jag är den bästa läraren de har haft! *loooove* Åh, sånt här kan jag leva på länge, ska ni veta!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 10