• skrotis78

Storlek 74

Hur gammalt var ditt barn när storlek 74 var aktuellt. Vid vilken ålder började ni med den storleken och ungefär hur länge passade den?
    Har hittat massor av kläder till dottern på rean nu men det är så svårt att veta vilka storlekar man ska satsa mer på.
    Hon är 7 månader om en vecka, är 66 cm och väger 7,5 kg. Använder mest stl 68 nu, men har fått ta fram någon body i stl 74.

• Svar på tråden Storlek 74
  • SilverEmma

Började med 74 runt 8 månader, nu är hon 10 månader och är inte i närheten av att växa ur dom.

• MammaMiia88

74 hade min minsta son vid 5 mån...nu e han 7.5 mån o har storlek 80

• SBM

Vår dotter började använda strl 74 vid 11-12 månader och använder dom fortfarande. Hon blir 16 månader imorgon. I tröjor har hon 74/80 men i bodys är det strl 74 då 80 är för stort. Det är inte förrän senaste veckorna hon har börjat använda strl 74 i byxor, annars har det varit strl 68 sedan hon var 12 mån. Hon väger 9,7 kg och är 82 cm lång nu.

• humlan1978

Min dotter är 15 månader och har str 74. Den storleken har hon haft sen hon fyllde ett år. (I vissa märken börjar 74 bli lite smått). Hon är ca 74 cm lång och väger drygt 9,5 kg

• lillabebis

min dotter blir 9 månader nu och hon har storl. 74/80. Har haft 74 ett längre tag.. vissa plagg måste jag ha 80 på annars är armarna för korta på tröjorna

• Nynne

Vår dotter är 5,5 månader ( född 4:e juli, så snart 6) och vi har börjat använda 74 i body på henne. Nu tänker ni: "Oj, en stor tjej" men nej, om hon följer sin kurva sen sist vi vägde henne för en månad sen så väger hon nu 6,7-7 kilo och är 64 cm lång. Hon är alltså en liten fjärt men har, precis som sin syster begåvats med en lång vacker överkropp och korta armar och ben :D Hennes kurva går enligt -1 under normalen. Däremot så passar 62 och 68 bäst på benen. Jag skulle definitivt köpa strl 74 om jag vore dig, det är så tråkigt när de växer ur kläderna snabbare än kvickt :/

• La Lola

Hedda är 9 mån o har börjat ha 74 på kläder nu.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • anyXX

Började med strl 74 runt 10 mån. Har fortf en del kläder i den storleken och nu är hon 21 mån, men det mesta i 74 är för smått nu.

• anyXX

Kan tillägga att kläder i strl 74-80 har min dotter haft läääänge. Växer ju inte lika snabbt längre. 68 hade hon en kort period, men strl 62 hade hon också ganska länge. Är väl olika när barnen har sina växperioder.

• husbyggemama

Min kille har haft 74 sen strax innan 5 månader ungerfär, men det har mest berott på att han är så tjock och grov. nu är han sju månader och använder mest 80 och några 74:or. 74 är den storlek han använt längst.

Svar på tråden Storlek 74