• skrotis78

Storlek 74

Hur gammalt var ditt barn när storlek 74 var aktuellt. Vid vilken ålder började ni med den storleken och ungefär hur länge passade den?
    Har hittat massor av kläder till dottern på rean nu men det är så svårt att veta vilka storlekar man ska satsa mer på.
    Hon är 7 månader om en vecka, är 66 cm och väger 7,5 kg. Använder mest stl 68 nu, men har fått ta fram någon body i stl 74.

• Svar på tråden Storlek 74
  • MikaelaEriksson

tror min son var runt 4-5 månader, då vägde han runt 7,5-8 kg, har ingen aning om hur lång han var.
    nu är han 10 månader och använder 86 92

• Sarah84

Sonen börja jag använda 74 då han va 2½-3mån, nu är han 4mån & köper storlek 80

• TinkyWinky

vår son är snart 6 månader o använder 74 , har gjort dte i några veckor men då bara i bodys o overall.. byxor e för stora, han har långa armar därav e 68 för litet.

☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • tusshh

min kille på snart 7mån väger 9.5 å e' 71cm lång.. han kan nätt å jämt få på sig 74 .. 80 sitter mycket bättre... han har vuxit fort, så man har ju fått anpassa garderoben mycke den senaste tiden.

• TinkyWinky
    TinkyWinky skrev 2009-12-31 12:18:22 följande:
    vår son är snart 6 månader o använder 74 , har gjort dte i några veckor men då bara i bodys o overall.. byxor e för stora, han har långa armar därav e 68 för litet.
    glömde skriva han är; eller va 66,1 cm den 17 dec o hade då 74 i body, o vägde 6880gr
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • MIC

storlek 74 - när Isak var ca 6 månader och sen använde han dom i ca 5 månader, till början av juni....

Nu är han 1 ½ och har storlek 86 i byxor och 86/92 i tröjor.

Isak - min solstråle - 080701
  • rudbeckia

Min kille är 5 månader om en vecka och han har börjat använda storlek 74 sen några veckor. Det är bara klädmärken som har "stora" storlekar som han kommer i 68 fortfarande, ex POP, Me Too osv. När jag köper bodys nu så skippar jag 74 helt nu och köper 80 direkt när det gäller Lindex, Kappahl, HM osv för han kommer att växa ur den för snabbt.
    Det är bara att konstatera att alla barn är väldigt olika.

• Gabrielsmamma

Min son började använda storlek 74 när han var strax efter 2 månader, han är 70cm lång och väger 8080gram :P

• mammalovis

Vi har oftast inte börjat använda större storlekar förrän barnet är nästan så långt som storleken anger om kläderna är nyinköpta. Jag jämför alla bodies med en från KappAhl då de är stora i storlekarna. Pop har vi så få, men de stämmer ju inte heller storleksmässigt. Me Too-kläderna är ju tyvärr för riktigt tjocka bebisar då min dotter följer normalkurvan, tråkigt då de är fina. Byxorna hänger oftast kvar längre för oss.

Hur länge storleken kan behållas varierar ju, men jag hade jämfört med den kurva just mitt barn följer i bvc-boken, det ger ju åtminstone en fingervisning. Vi satsar på att strl 80 kan börja användas vid 1 år i sommar.

• trolliz

What?! What?! Jag kommer plocka fram 74 när han blir 4 mån om några veckor och började nyss med 68 som redan känns litet! Visste jag har stor bebis men oj! 80 lär bli vid 5-6 mån!

• Flickan och kråkan

Yngsta är 7,5 månad och har stl74. Vid 7 månader vägde han 8,3 cirka och var 69 lång så i den vevan började 68 bli litet. Enstaka plagg i stl 74 tidigare. Alla tre barnen har varit rätt jämstora. Yngsta följer medelkurvor rätt precis.

• Judiths

Det är ju som sagt väldigt olika. Min dotter är 1,5 år och har fortfarande mest 74 även om hon börjar växa i 80. Hon började med 74 när hon var ca 1 år. 3 månader brukar ju åldersintervallet vara på bebisstorlekarna så om man har ett barn som växer enligt genomsnittet kan man kanske ha 3 månader/storlek som riktmärke?

• hannis

Min yngsta son hade 74 mellan 6-8 månader ungefär. Då vägde han runt 10 kg och var 72-74 cm lång.

Svar på tråden Storlek 74