• skrotis78

Storlek 74

Hur gammalt var ditt barn när storlek 74 var aktuellt. Vid vilken ålder började ni med den storleken och ungefär hur länge passade den?
    Har hittat massor av kläder till dottern på rean nu men det är så svårt att veta vilka storlekar man ska satsa mer på.
    Hon är 7 månader om en vecka, är 66 cm och väger 7,5 kg. Använder mest stl 68 nu, men har fått ta fram någon body i stl 74.

• Svar på tråden Storlek 74
  • caspersmamma 08

Min son är 1,5år och har precis börjat med 74 som sitter löst på honom
    Han är 73cm och väger 8,7kg

• Älsko

min dotter på 19 månader använder fortfarande vissa kläder i stl 74, hon är 79 lång och väger 9 kg... Ex lindex stl i 74 är stort jämfört med hm's 74.. Hon har använt stl 74 sen 1 år.. innan var det stl 68.

• Hemlighet

Min dotter går nog över till stl 74 inom en månad skulle jag tro. Hon är 8 månader och väger 7465 och är 67cm lång.

• elisch

Min son är precis 7 månader och jag har börjat använda 74 sedan ett par veckor tillbaka. Nu har han nästan växt ur 68. Han väger ca 9 kg och är 69 cm lång.

• BabyJia

Min dotter blir 6 mån på söndag å hon har börjat använda stl 74 nu...vissa plagg e dock för stort ännu av de hon har fått i de sista, men de som köps blir bara i den stl nu.

Va sist på BVC 14 dec å då va hon 67 cm å vägde 7180 gram. Så nu e hon åtminstone 68 cm lång.

• Dimitra

Började ganska precis på 7-månadersdagen. 7 kilo och 65 cm och kläderna sitter perfekt luftigt

The Dimitra universe.
  • PialenaOskar

Min son är strax 11 mån o har haft strl 74 ett bra tag. sedan 7-8 mån vill jag minnas. De mesta passar fortfarande. men det börjar bli lite kort i ärmarna men de funkar absolut fortf. Byxorna måste snart bytas helt till 80. Strl 80 sitter bäst på honom nu.
    Köper du 74 så passar de nog ett bra tag. 80 kanske kan börja passa i sommar. (men det finns väl iof. inte så mkt sommarkläder på rean nu :) )

• Mamma matte hustru
    skrotis78 skrev 2009-12-29 21:59:07 följande:
    Hur gammalt var ditt barn när storlek 74 var aktuellt. Vid vilken ålder började ni med den storleken och ungefär hur länge passade den?Har hittat massor av kläder till dottern på rean nu men det är så svårt att veta vilka storlekar man ska satsa mer på. Hon är 7 månader om en vecka, är 66 cm och väger 7,5 kg. Använder mest stl 68 nu, men har fått ta fram någon body i stl 74.
    5 månader var lillkillen och tjejen 5½ ska börja med 80 nu på lillkillen 6 månader och 1 vecka imorgon
Svar på tråden Storlek 74