• molntussa

Molande värk i magen, typ mensvärk

Jag har likadana sympton som dig Nanna08 och hade mens på exakt samma datum och ÄL likaså :) Har också haft en molande värk i magen nu i flera dagar utan att mensen har kommit. Som dig har jag också sprungit till toaletten vid ett flertal tillfällen för att dubbelkolla om den kom eller inte.. Känns ju så hela tiden..

Håller tummarna för ett + men vågar inte hoppas för mycket.. Jag kommer att avvakta och se så att det inte är så att mensen blir försenad.. Blir nog att testa först om 1 vecka eller så - om jag lyckats hålla mig {#lang_emotions_smile}

• molntussa
    Nanna08 skrev 2009-12-30 22:22:46 följande:
     Oj vilket sammanträffande! Jag har som sagt redan testat som jag skrev, men det är nog alldeles för tidigt och det visade negativt. Ska också testa om en vecka, skulle passa perfekt att få ett plus den dagen sambon fyller år, 3/1. Skulle vara kul om vi uppdaterade här så vi ser hur det går för varandra
    Absolut! Det kan vi göra Gällande alkoholen kör jag lite samma taktik som dig, champagne vid tolvslaget och kanske ett glas vin till maten.

Gott nytt år till er alla!!
  • molntussa

Kom hem i morse efter nyår och vad möts man av, en blödning.. Vet inte om det är tant röd eller om det är en annan nidblödning ? Jaja, känns lite tråkigt nu och hoppat har försvunnit... Tråkigt!

Om det inte tog sig nu så är det bara att köra på igen i januari, inte så långt kvar till nästa ÄL nu.. (försöker tänka positivt).

• molntussa

Tack! Hoppas kan man alltid göra! :)
    Hursomhelst ska jag försöka köra med ÄL tester denna månaden lite nogrannare för att verkligen pricka in rätt !!

Koviktare: Håller tummarna för dig också!!

• molntussa

Då är hoppet ute denna månaden för min del.. Tant röd är här :(
    Håller tummarna inför nästan ÄL istället...

Nanna08 - hoppas hoppas då!!! :)

• molntussa
    Nanna08 skrev 2010-01-03 12:57:57 följande:
    Jag tog ett gravtest igen imorse, men det visade  negativt så det var nog tyvärr ett tidigt missfall då jag haft så ont, sen efter det kom tant röd. Nu bli det nya tag till nästa ÄL..
    Vad tråkigt :(

Jag räknade ut med ÄL-kalendern att nästa ÄL för mig förmodligen kommer infalla den 15.e januari.. Så pratade med sambon och berättade att han inte fick boka in något jobb/kvällsaktiviteter med andra förutom med mig under 11-17.e... Haha! :)
    Får väl hålla tummarna för att det tar sig då ;)
  • molntussa
    Nanna08 skrev 2010-01-03 19:09:08 följande:
    Hehe jag räknade också ut när jag ska ha äl och jag kommer ha den 16e enligt min beräkning. Men mensen är lite oregelbunden verkade det som. Men baserat på senaste mensen nu så är det den 16e för äl som gäller hoppas på denna gången!
    Yes.. Keeping my fingers crossed!
    Kul att vi har ÄL så nära varandra.. Så har man någon att bolla lite med :)
    Nu får man ju bara hoppas att ÄL kommer som beräknad också.
  • molntussa

Glöm det jag skrev tidigare.. Sambon måste jobba kväll 11-13.e så är bara hemma 14.e-15.e så jag får hålla tummarna för att det ska räcka för att vi ska få ett plus denna månad!

ÄL ska infalla 15.e, får köra med lite teststickor från 11.e-12.e tänkte jag.

Hur går det, känns det för er andra?

• molntussa

Jag har faktiskt ingen aning {#lang_emotions_undecided} Ska kanske börja testa med mina ÄL-stickor redan nu och se om det ger något utslag (även om det är svagt). Det har ju iaf gått några dagar sen mensen började nu...

Nanna08 skrev 2010-01-07 11:57:23 följande:
    Det kommer nog att räcka Vill också jättegärna ha ett plus på stickan denna månaden!Min ÄL kommer väl vara runt den 16e, men kan även komma tidigare eller senare så bäst att man har koll med stickorna. Har faktiskt redan börjat kolla nu två dagar i rad och det har visat ett svagt streck, men det är så att man ser det om man har det 1 m borta. Börjar man verkligen producera LH så direkt efter mens?
  • molntussa

Jag har faktiskt inte testat ännu.. Glömde helt bort det i morse eftersom jag höll på att komma försent till jobbet. Får testa i morgon, men sambon jobbar sent så får väl vänta uppe på han om de skulle visa starkt på stickan :)

Nanna08 - redan? jag håller tummarna i vilket fall :)

• molntussa

Nanna08 - ok, go for it then! {#lang_emotions_laughing}

Maggan08 - great! precis som Nanna08 så önskar jag dig all lycka och håller tummarna för att du får ett plus i feb.. Sen hoppas jag också på att vi är fler som har lyckats få ett plus då!

• molntussa

Hur går det för er alla? Här har jag kollat med ÄL stickor 2 dagar i rad nu, på morgonen innan jag går till jobbet.. Inget utslag ännu.. Vilken tid är bäst att prova? Kvällen?
    Hur länge ska man vänta med att kissa innan, 4 timmar?

haha blev lite frågor :)

• molntussa

Mina har bara visat tunna tunna streck, nästan spökstreck.. Jag ska testa igen i morgon - då borde den ge mer utslag.. Sägs ju att ÄL är på fredag lixom {#lang_emotions_undecided}

• molntussa

Nu ska jag då ha haft min ÄL - men har inte varit så duktig på att testa med stickorna så jag vet ju inte till 100 att den har varit.. men om den var så gick saker inte riktigt som planerat, jag fick jobba - sambon fick jobba vilket gjorde att vi inte var hemma varken torsdag eller fredag kväll tillsammans och kunde mysa.. Onsdagen var sista gången och man får hoppas att det räcker för att vi ska få ett efterlängtat plus.. Självklart kan man ju försöka idag med och hoppas på att det tar sig...

Jaja - nu en lång väntan till tand röd {#lang_emotions_yell}

• molntussa
    Nanna08 skrev 2010-01-16 15:14:40 följande:
    Jag har också försökt hålla koll på min äl, men stickan visar ju samma hela tiden! (bilder finns i galleriet) antar att jag inte har fått äl än, men igår kom det som en transparentfärgad geléklump på toapappret och jag undrar vad det kan ha varit? Jag tog ett äl-test imorse, men det visade samma som alltid. Vill ha min äl nuuu.. Hoppas det går bättre för dig! Tror säkert ni prickat in rätt
    Man kan ju alltid hoppas! Håller tummarna för att det har tagit sig för er också och att du haft ÄL trots testernas resultat.
  • molntussa

Hur går det för folk? Börjar närma sig BIM och jag har börjat få molande värk i magen, precis som mensvärken brukas kännas.. {#lang_emotions_frown}

• molntussa

Nää har inte testat ännu.. BIM är 28/29:e så jag tänkte vänta tills efter nästa helg och se om mensen har hunnit komma då eller inte.. Om inte så testar jag då {#lang_emotions_laughing}

Ahh då blev utslagen starkare tillslut - hoppas verkligen det tog sig då!!

Svar på tråden Molande värk i magen, typ mensvärk