Inlägg från: Ari Gold |Visa alla inlägg
  • Ari Gold

Trädgårdstråden!

Lägger till i Favoriter. Fast jag är ingen blomstermänniska direkt, odlar mest sådant man äter - eller SKA i alla fall nu när jag installerat Snigelpatrull mot helvetesslemmäcklen som härjar i vår trädgård. Nu ska de DÖ!{#lang_emotions_demon}

• Ari Gold

Här ser man hela Patrullen samlad: I förgrunden Pytte, men huvudet bortvänt, bakom honom tittar Anna Anka fram och den andra som kikar fram baom är Anki. Länst bak sitter Paul Anka med den ruffsiga frisyren.

(och ja, de SKA få en större badbalja, jag fattar inte varöfr de envisas med att träng ner sig alla fyra samtidigt i den där lilla lådan).
  • Ari Gold

Jag har haft höns tidigare och vi ska skaffa igen. Vi har bara väntat på att "skola in" ankorna lite mer först och att få tid att fixa ett ankhus åt dem så vi får ut dem ur hönshuset.

Vi behöver inte tillstånd från grannarna eller kommunen eftersom vi  inte bor i stadsplanerat område (gränsen går precis framför vårt hus, praktiskt nog).

En bra hönsras för nybörjare ska vara dvärgkochin, de är dessutom bra i villaträdgård då de inte tar så mycket plats. Vi har plats för större höns men det blir nog dvärgkochin i alla fall, de har så fina benfjädrar.                                           

• Ari Gold
    M C skrev 2010-04-28 15:26:14 följande:
    Har du provat det där snigelbort eller vad det heter? Ett gift man lägger ut, sen låter man döda sniglar ligga kvar eftersom de är kannibaler. Vips har man utrotat alla i trakten!
    Fast det stämmer inte att man utrotar alla sniglar i trakten genom nematoder. Sniglar bor och rör sig ganska lokalt.

En normalförpackning nematoder räcker till ca 40 kvadrat och kostar runt 300 kronor. Man måste oftast göra flera behandlingar. Räkna på det för mig som har 4000 kvm tomtyta + minst lika mycket till snigelbebodd yta runtomkring som ej sköts av människor...
Svar på tråden Trädgårdstråden!