vackrastarflow skrev 2010-01-02 15:21:54 följande:
Hej!Jodå det blev jättemånga, men det tog lång tid... Ska dessutom satsa på lite lägre växter i år.Är dessutom glad att jag har insett att katten inte bryr sig om växter så jag kan plantera växter som är lite smågifta (självklart inga som skulle göra henne sjuk, utan mer sådana som kan svida), tex clematis och luktärt.I övrigt har jag inga stora planer, det blir tomater som vanligt. Vet inte riktigt hur mycket jag köper färdigt och hur mycket jag ska så. Det blev inte jättebra med fröna i somras...
Spännande! Här odlar jag endast giftfria växter men då har jag en treåring och ettåring till sommaren samt en man så jag har liksom fullt upp!
Mina frön gick också sisådär faktiskt. Tagetes, tomater och paprika gick bäst. Samt smultron. Dessutom låg det ett frö i smultronfröpåsen som visade sig vara vit malva och den blev fantastiskt vacker så det ska jag så fler av i sommar.
Ska även testa kuddflox, doroterablomma samt påfågelblomster. Och så köpte jag sex frön till en ny sort (för mig alltså) pelargon. Jag har aldrig tyckt om pelargoner men så väcktes kärleken i somras och nu är jag fast.
Är det någon av er som bloggar om trädgård föresten?