• Ejin

Matvägrande 1-åring!!!

åhh va skönt att läsa att jag inte är den enda med en omöjlig unge... Min dotter är ett år exakt (i måndags ) och hon vägrar helt plötsligt ALLT som kommer på sked.. t.om fruktpure... Hon äter liiite plockmat.. dock inte som hon kan bli så mätt på... och sen välling, välling , välling... sista två dagarna har hon dessutom börjat vägra vällingen eftermiddag och kväll och vi vet inte vad vi ska ta oss till.. känns som man prövat med allt..

För ett par månder sedan åt hon bara välling morgon och kväll och resten vanlig mat men nu har det låst sej totalt... fattar inte...

• Ejin
    solstrålen 76 skrev 2009-12-30 19:26:37 följande:
    Min son är 1,5 och han äter endast ersättning, han kan stoppa gladligen mat i munnen men han spottar ut det igen. riskaka, äppelbit, chips är det han sväljer ibland men mycket av det åker också ut efter han har tuggat och haft det i munnen ett tag.Ejin: Kan det vara tänder som är på gång?
    nja.. jag tror inte de.. hon har fått ca 10 tänder (hon låter mej inte titta så det är svårt att veta exakt) men inte en enda gång har hon vägrat äta då...

Dock var hon förstoppad för ett par veckor sedan så att hon kräktes av de...hon vägrade även då att äta.. vi gav microlax och då gick det över men nu är det samma igen.. grejen är bara den att hon bajsar ju och inte så hårt heller...  men kanske kan det sitta nått hårt som en plugg längre upp???? jag vet inte. det verkar konstigt..

Men svår med maten har hon alltid varit.. men välling brukar ju alltid gå i iaf...
  • Ejin

här går de knappt ens i välling idag... lite spagetti o köttfärs gick i förmiddags för vi lät henne plocka med händerna men det blir ju inga mängder direkt...sen några ärtor och majsbitar... verkligen en gigantiskt middag... not..
    Sen har hon smuttat lite på sin välling vid ett par tillfällen.. fattar inte vad som är fel....¨

jo förresten.. kakbitar går ner.. konstigt

Svar på tråden Matvägrande 1-åring!!!