Inlägg från: Lev livet som du borde ha gjort |Visa alla inlägg
  • Lev livet som du borde ha gjort

Matvägrande 1-åring!!!

Min dotter har matvägrat i snart en veckas tid :S Vet inte vad det är frågan om, och orolig är jag!

Hon har alltid varit liten (smal) och vägt för lite (fast att hon alltid ätit bra innan) och jag vill absolut inte att hon ska bli mindre Vad ska jag göra?! Ska man ringa BVC eller nån? Åhhh

solstrålen 76 skrev 2010-01-03 15:34:29 följande:
    Har hon bara matvägrat en veckas tid så kommer dom nog inte göra något alla barn matvägrar ibland av olika orsaker men det brukar gå över och sen är dom tillbaks till det normala igen. Det du kan göra är att ta det lugnt erbjuda henne mat men inte tvinga henne förhoppningsvis vill hon ha efter ett tag. Hur gammal är hon och hur stor är hon (vikt, längd)
    Okej, men jag är orolig över att detta inte kommer gå över på ett tag :S Hon är 14 månader snart och väger ca 10 kg.
    solstrålen 76 skrev 2010-01-03 16:00:10 följande:
    Hon verkar vara lång och smal min son vid den åldern var 69cm och vägde 8kg Har bvc anmärkt på hennes vikt för en del är ju smala av naturen och då spelar det ingen roll hur mycket mat dom får det viktiga är att se hur hon mår
    Nja, lång är hon inte, var ett tag sen vi mätte henne men hon har alltid varit både liten i vikt (av naturen säger BVC) och kort (under kurvan) så MAX 80 cm är hon.
    lemco skrev 2010-01-03 16:15:33 följande:
    hur mkt välling får du i henne per dag?
    Ca 4 st ála 300 ml vargång, vilket då blir 1,2 L välling per dag ungefär..
    solstrålen 76 skrev 2010-01-03 23:42:01 följande:
    Men då äter hon ju bra med välling, har du provat att inte ge henne så mycket välling och se om hon blir hungrig och äter vanlig mat.
    Ja det blir ju en del. Ja, har försökt att inte ge välling och ge vanlig mat istället men icke :S
    With a devilish smile skrev 2010-01-05 18:53:45 följande:
    (Verkar inte funka att citera)

Tack så mycket för din omtanke! Hoppas hon böjar äta mer normalt snart- såklart

Idag har hon faktiskt ätit det bästa hon gjort på över denna vecka så jag var överlycklig och berömde henne och lät henne äta själv och kladda hur mycket hon ville och leka lite med maten för det tyckte hon ju om
Svar på tråden Matvägrande 1-åring!!!