lemco skrev 2010-01-02 12:06:09 följande:
Har försökt ALLT... men han vill inte äta själv,vill inte bli matad...ibland tuggar han på russin, men sen spottas dom ut när dom e mjuka...makaroner äter han LITE av, typ max 10 st små...Har även försökt erbjuda mat el vad som helst på andra platser än matbordet, men han VILL INTE....total vägrar...ALLT spottas ut...förstår inte varför...men tack o lov för ersättningen...
Sluta och mata honom låt honom leva på välling och ersättning men ge honom mat när ni andra äter utan att ge honom uppmärksamhet att han ska smaka eller prova att mata honom, bry er inte om han slänger maten på golvet
Låt honom upptäcka maten i sin egen takt utan press och det kan ta lång tid men de överlever på ersättning.
Börja med att bara erbjuda honom makaroner om det är det han vill ha och kan tänkas svälja några stycken och bli glad för det lilla han äter om det så bara är en makaron för det hjälper dig.
Dietisten sa till mig att jag skulle prova plockmat som har smak ex oliver avodcado och sen skulle jag krydda lite extra på hans potatis för en del barn vill ha stark mat
Caspers första tugga av riktig mat var 1tsk kall morotspure direkt från kylen så äter han något nu så ska det vara iskallt.
Du har säkert provat allt du kan komma på men fortsätt och prova hela tiden en sak som inte funkade kanske funkar en annan gång.