Inlägg från: lingonben |Visa alla inlägg
  • lingonben

Gick jag för långt?

Jag tycker du gjorde helt rätt, ungen är också mycket medveten om varför
    han åkte in på sitt rum.
    Tyvärr ligger inte det här i linje med dagens (och gårdagens)  mammors idéer
    om uppfostran, att du sen är pappa gör bara saken ännu värre, bara så du vet.

Läs bara här i tråden, det ska respekteras hit och dit men märkligt nog är det
    alltid respekt åt ena hållet. Det är alltid barn och ungdomar som ska respekteras
    och det begärs aldrig att de ska respektera en förälder, lärare eller någon annan öht.
    Herregud, det vore ju att ställa krav ..

Sen undrar vissa varför vi har en generation tonåringar och yngre som inte respekterar
    något alls .. mobbar varandra, vuxna och lärare, misshandlar och slår ihjäl varann, driver
    jämnåriga till självmord och anmäler lärare så fort man får en tillsägelse, gapar och
    skriker och har ett ego som t.o.m. är större än mammans.
    Ja man kan ju undra, jag har en teori ..

Ironi .. är det som ska få mig levande genom 2010 .. också
  • lingonben
    Hervor 1 skrev 2010-01-01 19:40:59 följande:
    Givetvis skall barn respektera sina föräldrar, men genom hot och bestraffning får man ingen respekt, möjligen underkastelse vilket knappast är eftersträvansvärt, eller?
    så sina föräldrar är de enda man behöver respektera .. intressant, och du menar
    på allvar att dagens unga gör det ?

Belönings och bestraffning som uppfostringsmetod fungerar alldeles utmärkt bland
    naturens övriga miljarder arter, kanske något att fundera över.
Svar på tråden Gick jag för långt?