• PerG

Vad händer om du blir inlagd på sjukhus?

Jag ser titt som tätt här på FL att många mammor beklagar sig över att deras män inte gör något i hushållet, att de inte hjälper till med sina egna barn osv... Hur vanligt är det egentligen?

Vad skulle hända ifall ni akut blev inlagda på sjukhus och han fick ta hand om barn och hem själv under ett par dagar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad händer om du blir inlagd på sjukhus?
  • PerG

Berätta gärna om egna erfarenheter ifall ni varit i situationen på riktigt och hur det gick...

• PerG
    badplats skrev 2009-12-30 21:59:53 följande:
    Han skulle få panik så fort dottern börja skrika o nappen inte duger. Har inte varit inlagd eller borta längre stunder, men han får panik om hon börjar låta om jag bara duschar. Skriker att jag måste komma ut och ta hand om henne.Skulle jag bli inlagd på sjukhus skulle jag fixa så någon kunde barnvakta honom också.
    "Pappavakt"? ;)
  • PerG
    Willhellmina skrev 2009-12-31 13:07:49 följande:
    Han hade antagligen inte ens haft tid att komma hem, jobbet är ju det viktigaste i universum. Men hans mamma hade fått ta hand om Trolla.
    Jobbar han som Gud? ;)
  • PerG
    Norrskenet skrev 2009-12-31 17:16:41 följande:
    Och visst klagar jag ofta på att han inte gör så mycket hemma o nu när han ska vara föräldraledig fram till sommaren o jag ska jobba heltid, så är jag orolig för att det kommer att sluta med att jag kommer att få sköta allt i hemmet, då han anser att han är FÖRÄLDRAledig, dvs för att ta hand om barnet o inte hemmet... Nåja, vi får väl se hur det går!
    Men han får väl göra samma sak som du gör när du är föräldraledig (nu)? Eller tar han hand om hemmet nu och ska "slippa" sen?
  • PerG
    Norrskenet skrev 2010-01-01 12:45:32 följande:
    Ja, man tycker ju det. Men han tycker nog att jag ska sköta jobb+hem...Han ska sköta om barnet o det räcker, verkar han tycka. Har diskuterat detta med honom o hoppas det inte blir så som jag befarar.
    Men... det är väl ganska enkelt?... Han får ju göra samma som han förväntar sig att du ska göra?? Självklart får han väl ha en "introduktionstid" eftersom det tar ett litet tag att hitta sina rutiner m.m... Visserligen tycker jag att man som föräldraledig ska fokusera i första hand på barnet och i andra hand på hushållet, men det gäller ju båda föräldrarna såklart!...

Jag och min fru har i alla fall gjort så att man inte förväntar sig mer än den andre än vad man själv gör typ... Vi delade 50/50 på föräldraledigheten (ett år var) så det blev ju hyfsat "rättvist" ändå.. Visserligen gjorde jag betydligt mer i hushållet under min pappaledighet (jag har väl helt enkelt haft mer energi), men min fru förväntade sig i alla fall inte att jag skulle göra mer eller mindre än vad hon gjorde under sin mammaledighet...
Svar på tråden Vad händer om du blir inlagd på sjukhus?