• PerG

Vad händer om du blir inlagd på sjukhus?

Jag ser titt som tätt här på FL att många mammor beklagar sig över att deras män inte gör något i hushållet, att de inte hjälper till med sina egna barn osv... Hur vanligt är det egentligen?

Vad skulle hända ifall ni akut blev inlagda på sjukhus och han fick ta hand om barn och hem själv under ett par dagar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad händer om du blir inlagd på sjukhus?
  • PerG

Berätta gärna om egna erfarenheter ifall ni varit i situationen på riktigt och hur det gick...

• Vickan I

Svårt då sambon skulle köra ngt mellan alt. 3 och 4. Inte städa helt, men inte lämna allt framme heller.

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • lövet2

Been there - done that ...
    Han lagar mat och håller hushållet i topptrim. Tyvärr är han så noga med att sköta hushållsarbetet, att han glömmer att barnen behöver få gå ut och behöver få umgås med pappa ...

• FreeForAll

Min man är "hemmapappa" just nu ofrivilligt. Ha klarar av det och har kul med sonen om dagarna och diskar. Men han plockar aldrig, dammsuger kanske nån gång ibland mitt på golvet (aldrig under saker), bäddar inte.

På något konstigt sett så "ser" han inte stöket och skiten. Så när jag kommer hem igen skullede må fint, men hemmet skulle vara en sanitär oangelägenhet.

• badplats

Han skulle få panik så fort dottern börja skrika o nappen inte duger. Har inte varit inlagd eller borta längre stunder, men han får panik om hon börjar låta om jag bara duschar. Skriker att jag måste komma ut och ta hand om henne.

Skulle jag bli inlagd på sjukhus skulle jag fixa så någon kunde barnvakta honom också.

• Disela

Dottern skulle få äta pannkakor och spagetthi och kättbullar, ingen tvätt skulle bli tvättad, badrummen skulle inte bli städade, dotterns rum skulle antagligen vara kaotiskt, blommorna skulle dö.. men de skulle helt klart överleva!

• Sencha

Han klarar det bättre än vad jag skulle klara det om jag var den som blev kvar hemma. Men klart det märks om det bara är en person som ska reda ut det vi nromalt sett är två om.

0401 & 0807
  • PerG
    badplats skrev 2009-12-30 21:59:53 följande:
    Han skulle få panik så fort dottern börja skrika o nappen inte duger. Har inte varit inlagd eller borta längre stunder, men han får panik om hon börjar låta om jag bara duschar. Skriker att jag måste komma ut och ta hand om henne.Skulle jag bli inlagd på sjukhus skulle jag fixa så någon kunde barnvakta honom också.
    "Pappavakt"? ;)
  • FannyGioia

Han klarar det utmärkt på egen hand och det märks inte att jag varit borta.

Om han inte klarade av att sköta sitt eget hem eller sina egna barn skulle vi inte vara ett par.

Svar på tråden Vad händer om du blir inlagd på sjukhus?