• LillaFlingan

    någon mer vars hår på benen slutat växa nästan..?;)

    har ett angenämt problem.. eller nej problem skulle jag nog inte kalla det ;)

    men jag har funnit till min förvåning.. att först så försvann det fläckvis med hår på benen.. (dvs hela benen)...
    rakade benen från knäet och ner till foten då på julafton..

    idag 8 dagar senare så om man bara ser på 1m avstånd så ser de ff nyrakade ut..
    hade kanske 2-3mm stubb....
    brukar ha 1cm efter en vecka, om inte mer!!!;)

    tappar även rätt mycket hår från huvudet.. :/

    ska kanske tillägga att jag får mina barn tätt, oplanerat men självklart välkommet!:)
    blir ca 1år mellan barnen....
    om det kan ha någon inverkan???

    med 1.a barnet, en pojke, växte håret på benen som ogräs och jag tappade inte mycket alls från huvudet..

    Är det någon mer som har samma sak??

  • Svar på tråden någon mer vars hår på benen slutat växa nästan..?;)
  • Licens To Kiss

    Jag väntar en pojke och tappar knappt hår på skallen och håret på bena, under armarna och mellan bena växer SAKTA.

    Med dottern tappade jag ruggigt mycke hår och håret på kroppen växte som satan.


    Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son i vecka 35+6 (BF 29/1-2010)
  • melamikaela

    Om man haft sådan tur, här växer håret på benen fortare än förut


    En liten del av dig, en liten del av mig. v.25
  • mupparsmupp

    om jag hade haft den turen :P
    jag har fått graviditets-päls ^^ till och med min mage har blivit hårig som benen :P

  • mhagberg

    har inte alls tänkt på hur det växer på benen. Det finns där och behöver rakas bort ett par ggr/vecka. Huvudet där emot... Är rädd att jag snart är skallig.

  • pheonix101

    på mina ben växer det inta alls lika mycket som tidigare & fläckvis, tappar mycket hårt på huvudet med=( men ben är bara positivt tycker jag.

  • LillaFlingan

    ja tänk va olika det kan vara! hade oxå "päls" på magen när jag var gravid med sonen :D

    hehe pheonix101, kan bara hålla med!!! tycker det är Jobbigt att raka benen så det är enbart positivt!!!!:)

    men eftersom jag födde barn i april och började tappa hår i juni/juli och tappade i 1-2mån så känns det inte riktigt behövligt att tappa på huvudet ... men sånt får man ju inte bestämma själv, tydligen :D

  • blir mamma 08

    har samma sak.. problem vill jag inte kalla det med sonen slutade jag tappa hår på huvudet helt och håren på benen växte som ogräs..! dvs stubb på kvällen om jag rakade dem på morgonen.. nu fäller jag "normalt" från huvudet och benen rakar jag nog bara 1 gång i månaden för där växer det knappt.. och har blivit glesare så det syns inte så mycket. är det flicka i magen nu tro? får lite tätt mellan barnen med, 19 månader.

  • LillaFlingan
    blir mamma 08 skrev 2010-01-01 22:27:08 följande:
    har samma sak.. problem vill jag inte kalla det med sonen slutade jag tappa hår på huvudet helt och håren på benen växte som ogräs..! dvs stubb på kvällen om jag rakade dem på morgonen.. nu fäller jag "normalt" från huvudet och benen rakar jag nog bara 1 gång i månaden för där växer det knappt.. och har blivit glesare så det syns inte så mycket. är det flicka i magen nu tro? får lite tätt mellan barnen med, 19 månader.
    hehe ja man vet ju inte!!!:)
    ska ni kolla könet? när är du beräknad?
    vi ska kolla könet nu i januari, är beräknad till 2/5 :D
  • Emlibela76

    Så rolig tråd för jag har precis reflekterat över detsamma; håret på benen har nästintill slutat växa! Idag var det 8 dagar sedan jag rakade benen sist (lagom till nyårsafton {#lang_emotions_tongue_out}) och det har fortfarande knappt vuxit ut ens en millimeter! Innan jag blev gravid hade jag riktig stubb igen typ max två dagar efter att jag rakat mig.

    Jag läste nånstans här på Familjeliv om olika "myter"(?) och en av dem var att om håret på benen har "slutat" att växa så pekar det på att det är en liten pojk i magen {#lang_emotions_wink} Jag har inte tagit reda på könet på bebisen (ännu) så jag vet inte om teorin stämmer...

    Turligt nog så tappar jag inte mer hår på huvudet än vad jag gjorde innan jag blev gravid, det är jag glad för. Men vad jag har hört så kan det komma efteråt, under perioden man ammar, istället...

  • blir mamma 08

    hehe ja man vet ju inte!!!:)
    ska ni kolla könet? när är du beräknad?
    vi ska kolla könet nu i januari, är beräknad till 2/5 :D

    Vi har inte kollat könet men är lite sugna på att göra 3D UL. Sambon ska önska sig det när han fyller år
    Vi är beräknade 16/5

  • Blitz

    Kan man tro på sådan "skrock" ? Mitt hår växer saktare, tycker jag iaf, brukar bli stubbig väldigt fort i vanliga fall. Nu går det sakta, ben, bikinilinje, armhåla, till o med ögonbrynen växer saktare. Kan bara utgå ifrån att jag väntar en grabb isåfall. fast det har jag trott hela tiden.. Då blir de nog en tjej bara för att

  • Mimmi P

    Under förra graviditeten växte håret på benen jättelångsamt, väldigt skönt eftersom det var ganska besvärligt att raka sig med jättemagen. Nu är jag gravid i v 8 och har ännu inte märkt nån skillnad men har heller inte rakat mig på länge (viktigt med vinterpälsen nu när det är så kallt!) men rakade mig igår så får väl se hur det ser ut framöver.


    Tyckte dock att magen blev hårigare sist men det kan bero mer på att hårstråna på magen stod rakt ut.
  • LillaFlingan

    jag tror inte det skrocket stämmer.. med min son så växte det jättesnabbt och jag var lurvig allover!;)

  • Mzmalliz

    Lustigt att det kom upp här. Har faktiskt lagt märke till att jag inte behöver raka benen lika ofta. Rakar väldigt ofta annars. Trodde inte att det hade med min graviditet att göra, men det verkar som om det har det ändå. 


    www.mzmalliz.blogspot.com En blogg om graviditet, resor och mat
  • Blitz

    Kan bara hoppas att de här e en bestående effekt så de inte börjar växa som fan efter förlossningen =)

  • Pernillaa

    Jag vräkte läääänge hår från huvudet men nu har det nästan försvunnit helt, tappandet alltså :). För min del gör det inte ett smack då jag har så sjukt mycket och tjockt hår så det hade gärna fått fortsätta att trilla av.

    Benen har jag nu märkt sedan jag sist rakade dom, vilket är en evighet sedan, har nog helt slutat växa. Vet att detta kanske blir too much information men jag intim rakade mig även innan nyår. Och ärligt talat, det har växt max någon mm sedan dess. Det brukar ta ett par dagar så känner man ju rejällt med stubb igen, iaf för mig.

    Så jag bara njuter utav att hårväxten just nu avtagit på både benen och den intimare delen. Magen börjar ju göra sitt för att man ska se och komma åt menar jag .


    Alexander 050528 - Mini 100214
  • Hej svej

    Rakade benen för 1 månad sen och har cirka 2 mm långt och annars brukar det va 1 cm efter 2 veckor

Svar på tråden någon mer vars hår på benen slutat växa nästan..?;)