Inlägg från: Burberry |Visa alla inlägg
  • Burberry

Kvinna, tankar du bilen?

Läste just i en tråd att någon skrev att det är deras uppgift att tvätta kläderna och mannens att tanka bilen. Är det faktist ännu vanligt att allt som hör till bilen räknas som mannens uppgift?

Själv tycker jag det låter ganska komiskt att en kvinna inte skulle kunna sköta om sin bil, men sen började jag tänka efter lite och insåg att det är mycket möjligt att min syster inte kan tanka. För sålänge som hon bodde hemma så tankade pappa alltid bilen åt henne innan hon skulle åka någonstans, och någon egen bil har hon inte haft innan hon gifte sig och de skaffade gemensam bil.

Så kvinna, tankar du själv? Varför / varför inte?

Man, ifall du svarar här, tankar din kvinna eller sköter du det åt henne?

Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna, tankar du bilen?
  • Burberry

synd att den som röstade att de inte vet hur man tankar inte kommenterade så man fick förklaringen varför det blivit så?

Själv har jag också skött både tankning, oljekoll och biltvätt / vaxning på mina egna bilar ända sedan jag fick körkort, så för mig är det också svårt att förstå att det finns de som tycker det hör till det manliga området. Men alla är vi olika.

• Burberry
    Polly S skrev 2010-01-01 22:11:40 följande:
    menar du att de här kvinnorna i TS inte KAN tanka eller att de inte VILL betala?jag både tankar och betalar, såklart.
    att de inte kan (vill lära sig/behövt lära sig) eller helt enkelt inte bara vill av en eller annan anledning (varav en anledning skulle kunna vara att de anser att det hör till mannen att sköta sånt). Som du ser i ts så kommer sig tråden av ett inlägg jag såg i en annan tråd, så jag spekulerar bara. Ekonomin har vi inte blandat in desto mer här (och vem vill nu egentligen betala ifall man skulle slippa undan )
  • Burberry
    Polly S skrev 2010-01-01 22:39:10 följande:
    Ja, om du kollar hur folk röstat så ser du att flera valt alternativen att de inte tankar.
  • Burberry
    puss skrev 2010-01-02 20:45:25 följande:
    vad har detta med jämställdhet att göra?
    att för vissa så räknas bilen som mannens ansvar och tvätta kläder som kvinnans. Känns nu åtminstone inte i mina ögon som jämställt ifall man per automatik förutsätter att det är så. Frågan kunde lika bra ha varit till männen om de tvättar kläder.
  • Burberry
    Emsters mamma skrev 2010-01-02 23:05:46 följande:
    Självklart tankar jag, fyller spolarvätska, byter däck osv om det behövs. Har en vän dock som trodde att spolarvätskan var ett slutet system och var därför nära att lämna bilen på service när den tog slut...
    Undrar vad servicekillarna skulle ha sagt..
Svar på tråden Kvinna, tankar du bilen?