• Burberry

Kvinna, tankar du bilen?

Läste just i en tråd att någon skrev att det är deras uppgift att tvätta kläderna och mannens att tanka bilen. Är det faktist ännu vanligt att allt som hör till bilen räknas som mannens uppgift?

Själv tycker jag det låter ganska komiskt att en kvinna inte skulle kunna sköta om sin bil, men sen började jag tänka efter lite och insåg att det är mycket möjligt att min syster inte kan tanka. För sålänge som hon bodde hemma så tankade pappa alltid bilen åt henne innan hon skulle åka någonstans, och någon egen bil har hon inte haft innan hon gifte sig och de skaffade gemensam bil.

Så kvinna, tankar du själv? Varför / varför inte?

Man, ifall du svarar här, tankar din kvinna eller sköter du det åt henne?

Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna, tankar du bilen?
  • idiblon

Självklart tankar jag? Både min egen och den jag eventuellt lånar.

Jag ska komma på nåt bra att skriva här.
  • Turboplingen

Löjligaste jag har hört =p
    Här meckar både jag och mannen med vår bil, den som kör den tankar den när det
    behövs och jag tvättar bilen då jag tycker det är kul!

• Senap

Ja, självklart. Det är ju inte direkt svårt.

My sugar is raw
  • AngoStura

Nej men självklart inte, det är alldeles för tungt för en kvinna som jag! Nehej, jag skojar, jag tankar bilen. Speciellt som det är min bil. Tvingade dock maken att ta vinterdäcken, speciellt som jag hade nackspärr.

• Tullemi

Det vore väldigt opraktiskt att inte kunna/vet hur man tankar familjens bil om man nu använder den.

• Tant Green

Självklart tankar jag, men jag gör faktiskt inte så mycket annat med vår gemensamma bil... min man pysslar om den i övrigt.

• tjej87

Jag har ingen bil men tankar sambons om jag lånar den och ibland när han är med så går jag ut istället. I somras tog jag körkort så innan dess tvingade han ut mig för att tanka varje gång om jag åkte med för det behövde man ju kunna när man ska ta körkort :P
    Tanke är ju inte rocketscience precis, det står ju oftast på en skylt hur man gör :)

• Tecken

Annat: I 99% av fallen är det jag som tankar min mans bil, eftersom det nästan bara är jag som använder bilen.

• snuvig

har inget körkort och därmed ingen anledning att tanka bil. mopeden tankar jag däremot naturligtvis även om jag får erkänna att det var lite läskigt första gångerna

Svar på tråden Kvinna, tankar du bilen?