• Burberry

Kvinna, tankar du bilen?

Läste just i en tråd att någon skrev att det är deras uppgift att tvätta kläderna och mannens att tanka bilen. Är det faktist ännu vanligt att allt som hör till bilen räknas som mannens uppgift?

Själv tycker jag det låter ganska komiskt att en kvinna inte skulle kunna sköta om sin bil, men sen började jag tänka efter lite och insåg att det är mycket möjligt att min syster inte kan tanka. För sålänge som hon bodde hemma så tankade pappa alltid bilen åt henne innan hon skulle åka någonstans, och någon egen bil har hon inte haft innan hon gifte sig och de skaffade gemensam bil.

Så kvinna, tankar du själv? Varför / varför inte?

Man, ifall du svarar här, tankar din kvinna eller sköter du det åt henne?

Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna, tankar du bilen?
  • Pyret85

vi har varsin bil och jag tankar min och även hans om jag skulle behöva det!
    har inget ont av det, här finns inget om e mannens eller kvinnas jobb. dock lagar han bilarna för att han kan ,och jag lagar mer mat för att jag kan det bättre... annars e vi väldigt jämnställda

• Burberry

synd att den som röstade att de inte vet hur man tankar inte kommenterade så man fick förklaringen varför det blivit så?

Själv har jag också skött både tankning, oljekoll och biltvätt / vaxning på mina egna bilar ända sedan jag fick körkort, så för mig är det också svårt att förstå att det finns de som tycker det hör till det manliga området. Men alla är vi olika.

Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
  • LillaLinan

Min man har bensinen på sin lott i vår ekonomi så därför tankar han oftast...dock KAN jag tanka och tankar ju självklart om det är tomt i tanken. Men min mamma kan inte tanka...hi hi

• Lineus

Däckbyte sköter jag själv också, då vet jag att det blir riktigt gjort ;o)

• Plutteli

Jag har inte körkort ännu, men har tankat morsans bil när jag övningskört samt tankat min moped...varför skulle jag inte tanka själv för? Det är ju knappast svårt liksom..

• GrönaDruvan

Det är ALLTID jag som tankar, för mannen har inte körkort.
    Åker an med så är det jag som tankar ändå.

• Maria84

SJälvklart tankar jag, den som har bilen när det behöver tankas tankar den helt enkelt!

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Judy

Ja jag tankar den själv, byter däck på den själv och fyller på olja/spolarvätska/vatten osv själv. Men om det skulle bli fel på bilen eller byte av andra tekniska saker tar jag hjälp av pappa. Min sambo kan inte ens tanka en bil

• VulgusProfanum

Ja självklart tankar jag bilarna om de behöver tankas

Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • Karamellan

Självklart kan jag tanka, och gör det också. Annars skulle jag skämmas!

Svar på tråden Kvinna, tankar du bilen?