Inlägg från: FriiidHa |Visa alla inlägg
  • FriiidHa

3 månaders bebis som slår på sig själv

så gör Leja också. Hon slår sig i pannan och i magen när hon blir glad. Jag va mest orolig för vad barnmorskan skulle säga.. kanske trodde de va vi som gjort något. Men det är ingen fara så länge dom inte visar tecken på att dom har ont.. vad ska man göra lixom? kan ju inte binda fast armarna. hihi, nä men du ska nog inte oroa dig. Njut av att din lilla bebis är glad och pigg.

• FriiidHa
    LuViGli skrev 2010-01-01 21:54:07 följande:
    haha.. slår hon sig i pannan också? Det gör inte min..
    haha, ja det gör hon. hon hade ett litet blåmärke mellan ögonen ett tag. därför jag blev orolig för vad bvc skulle tro. Men de va som sagt ingen fara =)
  • FriiidHa
    Mela78 skrev 2010-01-02 21:18:21 följande:
    Båda våra barn har slagit sig själva under de första månaderna. Gick över ganska snabbt om jag minns rätt. Barn nummer två har dragit (och drar fortfarande) sig själv i håret. I början var det inte alls roligt när hennes gripreflex fortfarande fungerade. När hon väl hade fått ordentligt tag grep handen bara hårdare om håret, och hon slet och slet och skrek och skrek. Fick tvinga upp hennes små händer! :-/
    Men shit! =/
  • FriiidHa

Leja har börjat upptäcka sina fötter med. Men händerna är nog mest spännande. Kan ligga hur länge som helst och bara titta på sina händer =) måste ju va fantastisk kännsla! haha

• FriiidHa
    LuViGli skrev 2010-01-03 13:57:08 följande:
    ja, händerna är mest spännade för min också än så länge. Hon tittar på sina fingrar men mest av allt tycker hon om att stoppa dom i munnen. Suger ibland så mycket att man kan höra ur andra rummet hur hon smaskar.
    haha, det låter xakt som min dotter. Hon smaskar så det hörs i hela huset! Hon tuggar och dregglar.. börjar ana en tand. Har hört att bajset kan lukta annorlunda när tänder är på väg. kan det stämma?
Svar på tråden 3 månaders bebis som slår på sig själv