• Babygirl

Nutrilett diet

hej alla :)
    Är det fler än jag som har som nyårs löfte att dieta igen? fler som ska börja med nutrilett pulver?

själv ska jag gå ner 11kg och ska börja med nutrilett för första gången i morgon, någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Nutrilett diet
  • Babygirl
    Babygirl skrev 2010-01-02 23:16:40 följande:
    oj, nu blev allt galet här, var inne på fel tråd. haha. men så är det väl när man äter lite och har jobbat :D haha
    nä, nu ska jag nog sova. oj det var rätt tråd. haaha (A)

Vivs: men att gå upp ett kilo är inte så farligt det går man snabbt ner igen :) något tips hur man får ner pulvret på morgonen? haha, det stämmer med moroten, men nu ska jag börja välja moroten framför chipskålen. haha.
  • livet leker

max 2 veckor ska du äta pulvret.

• livet leker
    joasia skrev 2010-01-02 20:37:03 följande:
    hej tjejer, jag ska prova nagon slags diet for forsta gangen nar vi kommer hem fran jul och nyarsfirande... vill ner ca 6-7 kg till min normalvikt efter tva barn. Vilken skulle ni rekommenderar till en nyborjare?
    Äta rätt, bra mat och dricka mycket vatten, plus att röra på sig, det är det bästa och håller längst!
  • Mymlan80

Naturdieten är lenare i konsistensen än Nutrilett, som i mitt tycke har samma konsistens som sågspån blandat med vatten. Det smakar mycket godare oxå, särskilt den som smakar choklad. Som en blandning av O'boy och chokladpudding!
    Både naturdiet och Nutrilett har ju "bars" (hjärnsläpp, kommer inte ihåg vad det heter på svenska...) dom kan ersätta en pulverpåse. Det är skönt när man känner att man vill tugga på något, för det saknar man om man ska köra en ren kur på 2 veckor.
    Drick mycket vätska helst vatten, frukt är bra men tänk på att det innehåller mycket fruktsocker så du kan inte äta hur mycket som helst av det
    Lycka till!

Välkommen Liten 091203
  • Burberry
    Mymlan80 skrev 2010-01-02 23:50:54 följande:
    Naturdieten är lenare i konsistensen än Nutrilett, som i mitt tycke har samma konsistens som sågspån blandat med vatten. Det smakar mycket godare oxå, särskilt den som smakar choklad. Som en blandning av O'boy och chokladpudding! Både naturdiet och Nutrilett har ju "bars" (hjärnsläpp, kommer inte ihåg vad det heter på svenska...) dom kan ersätta en pulverpåse. Det är skönt när man känner att man vill tugga på något, för det saknar man om man ska köra en ren kur på 2 veckor. Drick mycket vätska helst vatten, frukt är bra men tänk på att det innehåller mycket fruktsocker så du kan inte äta hur mycket som helst av detLycka till!
    ja, sågspån blandat med vatten var en bra beskrivning. Barsen inhåller mera kalorier än påsarna, så de är mera tänkt för att ersätta någon måltid sen när man slutat äta pulvret, ifall jag fattat det rätt. Men de smakar helt ok.
    Babygirl skrev 2010-01-02 23:05:17 följande:
    Burberry: Jodå, dagen har inte varit helt fel, men hungrig har jag varit som attan, jag har druckit 4 nutrilett och ätit en smörgås till frukust, annars bara frukt. oj, redan gått ner :D gud, vad bra jobbat. jag ska men äta ett mål mat om dagen för att inte bli helt knäpp. men jag hade väldiga problem att dricka den i morse, det var inte alls gott och jag mådde bara illa, men det går kanske över. (: joasia: okej, det förstår jag. hmm, jag har heller aldrig gått på pluver diet, men jag kan ju faktisk rekomendera nutrilett med chokladsmak och absolut inte skogsbär, fast smaken är ju som baken :) sen tror jag inte man ska börja dagen med nutrilett inte i början iallafall som jag skrev innan så mådde jag väldigt illa, men man vänjer sig säkert.
    Jordgubbshaken funkar för mig på morgonen. Smakar bäst av alla smakerna tycker jag. Choklad igen kunde jag inte dricka, tyckte den var allför söt.
    livet leker skrev 2010-01-02 23:19:10 följande:
    Köp naturdiet istället för nutrilett innehåller Aspartam.
    Bra att veta om man hamnar och ta flera omgångar med pulver, visste inte det från förr.
    Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
  • joasia

hej, forsta pulverdosen i magen nu. Känner mig jätteduktig nu och motiverad Så några dagar blir det nog bara pulver.

Vivs: Jag gillade verkligen din "matplan" medpulver till frukost och middag och sedan middag med liposinol - tänkte nog testa det när jag kanner att bara pulver blir for tufft.

• isisisis

Tänk på att anpassa antal påsar rättde 2 första dagarna kan man behöva en extra.
    Efter ett par dagar är man i balans.
    Drick mycket vatten under tiden,men är INTE frukt!
    Frukten spolierar hela grejen,då kroppen tar av sockret istället för at fettet på kroppen
    Men man kan äta lite brockoli,räkor ägg eller något som inte innehåller fett eller kolhydrater

• Vivs

Babygirl - Ja, du har rätt, ett kilo under julen gjorde inte så mycket. Har nästan gått ner det nu igen Tar också en jordgubbsshake på morgonen, tycker det är helt okej. Men jag är inte så kräsen och får ner det mesta.. däremot köpte jag allevos soppor, potatis och purjolök, och tänkte variera lunchen med en sån. Den var riktigt hemsk!

Livet leker - ja visst ska man bara äta pulver i två veckor men jag antar att det är när man bara äter pulver, inte när man kombinerar med mat..?

Joasia - ja, testa min kombination, den fungerar på mig iallafall!

Kämpa på nu, så satsar vi på en beach 2010!

• Waterlilly

Jag tycker väldigt mycket om Naturdiets ready to drink kaffelattesmak och Nutriletts dark chokolate bar =)
    Påsarna man blandar ihop  själv har jag bara lyckats få i mig Cambridges choklassmak och deras varma soppor.
    Det är synd att det ska smaka så mjöligt och konstlat,och ändå innehåller de en massa karamellsirap eller andra olika stningsmedel och liknande....

• Vivs

Hur går det för er? Själv har jag fuskat mig igenom helgen..varit på födelsedagskalas och sånt..fy..på måndag blir det allvar igen!

• Burberry
    Vivs skrev 2010-01-09 10:24:39 följande:
    Hur går det för er? Själv har jag fuskat mig igenom helgen..varit på födelsedagskalas och sånt..fy..på måndag blir det allvar igen!
    -2 kg hittills.. Att det inte är mera beror väl mest på att jag ätit domdär barsen också när jag varit sugen, blir ju 200 kalorier extra för varje man äter.. Samt föruotom middagen har det ibland blivit några rågmackor också. Och motionen har blivit gympa inomhus när det är såhär svinkallt så man inte vill vara utomhus ( -27 grader flera dagar här).Har några påsar shakes kvar som jag ska dricka upp, sen fortsätter jag med lite GI och  LCHF inspirerad mat.

Kämpa vidare allihopa! Vi ska gå ner i vikt!
    Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
Svar på tråden Nutrilett diet