The Biggest Loser skrev 2010-01-02 13:42:57 följande:
TS....Två saker jag vill dela med mig av när det gäller detta. 1. Ett barn på 2.5 år är inte ett gamalt barn han är ett LITET barn o det är inte konstigt att han inte är intresserad. Att vara 3 år o ha blöja är inget konstigt även om man skulle kunna tro det här på
FL, allt är prestige.Ju mer ni försöker o tvinga desto jobbigare kommer det att bli, han är inte redo helt enkelt. Min son var 3 år när han blev torr dagtid o han har fortfarande som 3.5 åring blöja på natten även om det inte är mycket som kommer.Barn som sagt på 2-3-4 år är inga stora barn.2. Om ni vill göra det enkelt för er så lägger ni detta på hyllan ett tag o väntar till sommaren (det gjorde vi med våran son) det är lite kläder då, man kan vattna blommorna , de kan springa omkring nakna om det finns möjlighet för det o då blir det mkt roligare o enklare.3. När han är redo o ni gör detta gör det till en kul grej gå ut o låt honom välja kallingar eller boxershorts o visa se sådana har ju pappa också ja du vet.men som sagt avvakta, vänta till sommaren min son blev torr dagtid på ca 7-10 dgr så hände inte många olyckor efter det. Jag tror allt som allt efter det så har det hänt 2-3 olyckor hemma o 2 på dagis o det var när vinterkläderna kom fram o han inte hann.
Håller inte med dig om att 2,5 år är litet. Intresset kan ju finnas ändå. Vår äldsta blev blöjfri när hon var lite över 2 år och lillasyster som fyller 2 i mars vill gärna sitta på toaletten som storasyrran. Man kan ju i alla fall försöka motivera dem till att man kan kissa och bajsa på potta eller toalett. Men jag håller med om att barnen kanske inte är intresserade men man kan ju som förälder "tjata" lite om nyttan men toalett. Min äldsta slutade kissa på natten vid 2 år, så visst finns det SMÅ barn som kan sluta med blöja trots att man som förälder inte gör nånting.