När bör man ringa mvc för inskrivning?
Är i v 7 och här där jag bor (Stad i Skåne) så är inskrivning alltid v 12.
När bör man ringa in?
Är i v 7 och här där jag bor (Stad i Skåne) så är inskrivning alltid v 12.
När bör man ringa in?
Hoppas de inte har så långa väntetider som i Malmö! Jag ringde när jag var i vecka 4-5 och fick tid först 10 veckor senare!
När jag var gravid förra gången så ringde jag till MVC i vecka 5 och bokade tid. Jag fick komma dit i vecka 12 någon gång.
Men hon som jag pratade lät jätteförvånad att jag ringde så tidigt för jag kunde ju få missfall eller vad som helst! Tycker det är lite tråkig inställning när man jobbar på MVC!! Jag var ju jätteglad och förväntansfull över min nya graviditet, och de där orden fick mig ju att börja oroa mig en massa!
Jag ringde i v.8 då vi kommit hem igen från jul och nyårsfirande, fick tid för gruppinfo 1.5v senare och inskrivning v.12, sen får jag tid för läkarbesök också. Så ju tidigare desto bättre tycker jag, var lite sent själva. Skulle man få mf är det ju bara att avboka, har heldre klart med tider så jag kan planera in resten av mitt liv för att boka av än att kanske få någon enstaka tid att välja på och behöver ställa in andra saker. För oss var det viktigt att vi bägge kunde följa med på mötena också.