• Nallepuhmamma

När bör man ringa mvc för inskrivning?

Är i v 7 och här där jag bor (Stad i Skåne) så är inskrivning alltid v 12.
    När bör man ringa in?

• Svar på tråden När bör man ringa mvc för inskrivning?
  • SilverEmma
    Nallepuhmamma skrev 2010-01-02 18:46:48 följande:
    Jaså har hästveda en egen också?Vad är ÖF?
    Hästveda har BVC och ÖF (öppna förskolan), men ingen MVC så jag får gå i stan. Jag hade Karin på familjens hus & tyckte så mycket om henne, mycket därför jag helst ville gå där igen. Men nu fick jag gå på bokebergs (som har bytt namn i samband med flytten...till vad vet jag inte) och har Irene, hon är också väldigt bra så jag är nöjd ändå.
  • Nallepuhmamma
    SilverEmma skrev 2010-01-02 20:36:19 följande:
    Hästveda har BVC och ÖF (öppna förskolan), men ingen MVC så jag får gå i stan. Jag hade Karin på familjens hus & tyckte så mycket om henne, mycket därför jag helst ville gå där igen. Men nu fick jag gå på bokebergs (som har bytt namn i samband med flytten...till vad vet jag inte) och har Irene, hon är också väldigt bra så jag är nöjd ändå.
    Har bokeberg flyttat?
    När hjorde dom det?
    Jag gick ju där då innan jag fick sonen för 6 mån sedan...
    Vart är dom nu da?
  • SilverEmma
    Nallepuhmamma skrev 2010-01-03 09:08:17 följande:
    Har bokeberg flyttat?När hjorde dom det?Jag gick ju där då innan jag fick sonen för 6 mån sedan...Vart är dom nu da?
    Nu har dom lokaler ovanför Intersport, mitt inne i stan. Det är skitsmidigt med parkering...parkerar man i garaget under gallerian & åker upp med hissen där systemet är så går du ut genom gallerian på den sidan. Sen är det bara nerför gatan. Dom flyttade för en eller två månader sedan bara.
  • längtar och väntar

Hoppas de inte har så långa väntetider som i Malmö! Jag ringde när jag var i vecka 4-5 och fick tid först 10 veckor senare!

• Nallepuhmamma
    SilverEmma skrev 2010-01-03 11:03:44 följande:
    Nu har dom lokaler ovanför Intersport, mitt inne i stan. Det är skitsmidigt med parkering...parkerar man i garaget under gallerian & åker upp med hissen där systemet är så går du ut genom gallerian på den sidan. Sen är det bara nerför gatan. Dom flyttade för en eller två månader sedan bara.
    Ojda där ser man =)
    Hoppas man lär hitta dit sen haha.
    Har dom samma telnr kvar? Eller nytt?
  • SilverEmma
    Nallepuhmamma skrev 2010-01-03 12:43:58 följande:
    Ojda där ser man =)Hoppas man lär hitta dit sen haha.Har dom samma telnr kvar? Eller nytt?
    Det ska vara samma nummer så vitt jag vet! Tips...ta hissen upp, jävligt många trappor...
  • Nallepuhmamma
    SilverEmma skrev 2010-01-03 13:22:06 följande:
    Det ska vara samma nummer så vitt jag vet! Tips...ta hissen upp, jävligt många trappor...
    Vilken våning är det?
    Har fakktist ingen aning vart det är.
    Har bara varigt i hässleholms city max 2 ggr på dessa 9 åren jag bott här haha.
    Är de tinne på gallerian iaf?
  • SilverEmma
    Nallepuhmamma skrev 2010-01-03 13:35:22 följande:
    Vilken våning är det?Har fakktist ingen aning vart det är.Har bara varigt i hässleholms city max 2 ggr på dessa 9 åren jag bott här haha.Är de tinne på gallerian iaf?
    Nej inte i gallerian. Använd utgången på systemet-sidan (dom är i ena änden på gallerian numera) gå sen rakt ner för gatan mellan intersport och kina-restaurangen. Så ligger det på vänstra sidan, bra skyltat. Tror det ligger på tredje våningen men det står på hissknapparna.
  • Nallepuhmamma
    SilverEmma skrev 2010-01-03 14:16:28 följande:
    Nej inte i gallerian. Använd utgången på systemet-sidan (dom är i ena änden på gallerian numera) gå sen rakt ner för gatan mellan intersport och kina-restaurangen. Så ligger det på vänstra sidan, bra skyltat. Tror det ligger på tredje våningen men det står på hissknapparna.
    Aha hihi får se om jag lyckas hitta det sen
  • Smultronkyzzar

När jag var gravid förra gången så ringde jag till MVC i vecka 5 och bokade tid. Jag fick komma dit i vecka 12 någon gång.

Men hon som jag pratade lät jätteförvånad att jag ringde så tidigt för jag kunde ju få missfall eller vad som helst! Tycker det är lite tråkig inställning när man jobbar på MVC!! Jag var ju jätteglad och förväntansfull över min nya graviditet, och de där orden fick mig ju att börja oroa mig en massa!

• t0va

Jag ringde i v.8 då vi kommit hem igen från jul och nyårsfirande, fick tid för gruppinfo 1.5v senare och inskrivning v.12, sen får jag tid för läkarbesök också. Så ju tidigare desto bättre tycker jag, var lite sent själva. Skulle man få mf är det ju bara att avboka, har heldre klart med tider så jag kan planera in resten av mitt liv för att boka av än att kanske få någon enstaka tid att välja på och behöver ställa in andra saker. För oss var det viktigt att vi bägge kunde följa med på mötena också. 

Svar på tråden När bör man ringa mvc för inskrivning?