• Nallepuhmamma

När bör man ringa mvc för inskrivning?

Är i v 7 och här där jag bor (Stad i Skåne) så är inskrivning alltid v 12.
    När bör man ringa in?

• Svar på tråden När bör man ringa mvc för inskrivning?
  • Fiyali

Du kan ju lika gärna ringa idag, så får du en tid att se fram emot ju :)

• Butterscotch

Ringa och boka tid kan du väl göra när som helst. Om det är ett särskilt MVC du vill gå på så ska du ringa så snart som möjligt. Själv väntade jag lite för länge och fick därför inte plats på de MVC som är knutna till det sjukhus jag egentligen ville föda på (bor i Stockholm).

• Nallepuhmamma

Okej här har vi bara en mvc jag tillhör isåfall. Finns en till men den får bara folk som bor i city gå till.

• Gustie

Egentligen har du väl rätt att välja vilken mvc du vill gå till, även om de gärna styr in det till vissa områden.

Jag ville ju gå till mvc i den ort jag jobbade, istället för att behöva köra hem två mil för att sen köra tillbaka till jobb igen.
    De knorrade lite, för det mvc jag valde var mycket omtyckt och populärt, så det var många som ville skriva in sig där. Men de kunde inte neka mig och jag fick som jag ville.

Jag ringde också direkt när jag visste att jag var gravid men fick inte tid förrän i v 12.

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • LillaFlingan

här där jag bor så har man i regel ett hälso&livsstilssamtal innan inskrivningen....

vet inte om det är så i hela landet.
    ring du på måndag och boka tid!:)

• sommartjejen1

hej! jag bor i malmö och jag ska gå till city kliniken....fick tid den 10e feb och är idag i vecka 8

• Nallepuhmamma

Bor ju i Hässleholm så har ju den "vanliga" mvc.

Jaså har man rätt att ta en annan mvc?

• SilverEmma
    Nallepuhmamma skrev 2010-01-02 09:37:10 följande:
    Bor ju i Hässleholm så har ju den "vanliga" mvc.Jaså har man rätt att ta en annan mvc?
    Bor utanför HLM själv, bodde inne i stan när jag väntade första & fick gå på Familjens hus men fick byta denna gången...hade hellre gått på den än Bokebergs. (som numera ligger mitt inne i stan) Fick inte plats på den tyvärr...
  • paloma84

Jag ringde och bokade tid i v.10 och det var försent för mig att få plats på det Mvc jag ville vara på... Så det är nog bra att ringa så fort som möjligt!

• Nallepuhmamma
    SilverEmma skrev 2010-01-02 09:41:11 följande:
    Bor utanför HLM själv, bodde inne i stan när jag väntade första & fick gå på Familjens hus men fick byta denna gången...hade hellre gått på den än Bokebergs. (som numera ligger mitt inne i stan) Fick inte plats på den tyvärr...
    Så jag kan få välja familjens hus om jag vill fast jag bor utanför stan?
Svar på tråden När bör man ringa mvc för inskrivning?