• Dr Mupp

Babykläder till nyfödd, vilken storlek ska man köpa?

Ettan 50 cm 3170 cm. Hade strl 50 i två veckor
    Tvån 53 cm 4 kg och trean 52 cm 4 kg hade 56 från start.

sen kom vår fyra. 2760 g och 48 cm. Han är en vecka gammal och druknar i 50.

• Dr Mupp
    Manchester skrev 2010-01-04 12:01:10 följande:
    Förresten, ett litet klädtips till er som ska föda de närmaste två månaderna eller så: Om ni inte redan har en utomhusoverall till bebisen, så spring ut och köp den nu! Vår son var beräknad till 17/3, men kom redan 2/2. Eftersom vi visste att han nog skulle komma tidigt hade vi hunnit köpa en del saker , men inte allt. Jag fick rusa till närmaste köpcentrum och leta overall dagen vi skulle hem från Neo (läkaren meddelade plötsligt att "Nu skriver jag ut er"). Det var drygt tio grader kallt, så jag hade liksom inget val. I sammanlagt tre affärer med barnkläder fanns en styck illrosa "riktig" overall i storlek 50 och en fleece-overall i storlek 56. Eftersom den illrosa såg helt idiotisk ut (skulle inte ha köpt den till en flicka heller, om nu någon undrar) så fick det bli den i fleece. Min son såg galet liten ut i den stora overallen, men det var inte mycket att göra. Tydligen anser inte affärerna att det behövs mer vinterkläder efter jul. Då satsar de på vårplagg i stället. Fast fleece-overallen var bra långt fram i maj, så det var kanske tur att jag fick köpa en stor storlek. Först fick han ha den i sin tjocka åkpåse. När det blev varmare räckte det med bara fleecen.
    Vi har en overall i strl 50/56 och en i strl 60. Syndatt bebisen druknar i båda. Isället får han åka i en lite tjockare velouroverall med fleecefilt i bilen. I vagnen åker han i en tjock åkpåse.
Svar på tråden Babykläder till nyfödd, vilken storlek ska man köpa?