Tack alla ni som svarat på min fråga! Var inte ute efter en diskussiontråd för och emot andningslarm utan ville få höra lite erfarenheter ang kombinationen andningslarm och babyvakt.
Vi har redan bestämt att vi kommer känna oss tryggare med ett andningslarm och var med denna tråden inte ute efter att bli påhoppad för detta val. Var och en gör som han/hon vill och jag har också läst på om användningen av andningslarm och vet att det inte ger något hundraprocentigt skydd.
Om det är någon mer som har några erfarenheter att dela med sig av får ni gärna göra det! 
julitrean skrev 2010-01-10 12:34:51 följande:
vi har en angelcare och den är superbra (har nattlampa och hela kittet) som funkar att ta med sig ut också. det enda jag tycker är trist är att jag inte har två sensorplattor så jag slipper böka mellan vagn och säng. och "den där wahlgren" har faktiskt hjälpt mig hur mycket som helst. kom ihåg att hennes metoder bygger på livsnödvändigheter som mat och omtanke. hennes kur kan köras sovande på rygg och sida också, bara så du vet.
Du som har ett angelcare går det att använda babyvakten separat utan själva andningslarmet?