Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Hello Kitty ispinnar med vindruva och körsbär är fria från sojasläktingar men innehåller glukossirap.
Coop Magi är utan allt, liksom triumf hallon/cola.
Sia Lilla Anna frukt- och colaispinnar är utan sojasläktingar (innahåller glukossirap + E120 i fruktpinnarna, colapinnarna utan E120)
Diplom-Is Monsters vs. Aliens innehåller guar men är utan glukossirap.
Diplom-Is har två styckglassar "Fruitz" som är utan mjölk & sojasläktingar, men innehåller glukossirap nån stans på slutet av innehållsförteckningen.
engelholmsglass har en chokladdoppad vanlijglasspinne gjord på rismjölk (Rice Drams rismjölk) innehåller fruktkärnmjöl/E410 har jag för mig att det är - en sojasläkting är det i varje fall.
Magi var det coop pinnen hette kom inte ihåg namnet på den.
Tack för alla råd.
Lämnade intyget nu när jag var o hämtade storebror och då frågade jag om de ville ha en lista för jag sa att nin har ju inte haft någon med sojaallergi här. Då sa hon att jag gärna fick gå ut och prata med kokerskan i köket och höra med henne. Så jag tänkte göra det i morgon.
Har lagt in nya bilder i mitt galleri på eksemen nu efter 1 vecka med mildison+lokobase repair och uteslutande av ägg. Det ser mycket bättre ut!!
Någon här som vet vad det är för skillnad på miniderm och mildison? Jag smörjde ju med miniderm förut utan någon effekt. Är de så pass olika i mängden kortison eller har det antagligen med nåt annat att göra?