• My Girls

    Någon som har en marsbebis på gång? Forts. 6

    Hej !


    Här forsätter tråden för oss som haft svårt att bli gravida men nu lyckats...
    Nu har de kommit och vi pratar vidare.

    Sex månadersdagarna firade och vardagen rullar på.
    ----------
    2010 och vi börjar fira de första födelsedagarna


    Tidigare trådar;


    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m34082167.html


    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m37029098.html


    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m42857720.html


     


    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47717034.html


    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m45228295.html
  • Svar på tråden Någon som har en marsbebis på gång? Forts. 6
  • My Girls

    Snön bara rasar ner från himlen idag Vaknade tidigt och såg att vår tråd hade gått ut så jag passade på att starta en medan huset tar sovmorgon. T var uppe till närmar 01 i natt och vaknade för mat vid 8 och här sitter jag sen dess, med tv:n och datorn.

    Hoppas E får vara frisk nu Jenyn. Himla snuvor.

    Bra att infon passade Karmosin Det kanske är lika bra att åka in om det fortsätter för att se vart blödningen är. Åh, hoppas så att det inte är något fel...

    Vi ska åka iväg till ett par vänner i eftermiddag och se om T vill leka med barnen där. Jag småsnuvar lite än och nu är T rosslig så månne om hon inte blir förkyld också... vi ska bara borta ett par timmar så det inte blir för mycket.

    Ja, jag tror att hon är en nattuggla Jenyn Hon kommer i både 2:a och 3:e andningen på kvällarna men ändå somnar hon snabbt och blir inte alltid så där tokigt övertrött.

    Igår började T vifta med handen, som att hon ska vinka. Sen har hon börjat med en lustig grej. När hon är tröttsnurrig ligger hon och skakar på huvudet, svänger på det fram och tillbaka och viftar med handen. Hon gjorde det på skötbordet igår innan det var dags för kvällsslurken. Hon testar lite nytt .


    Don´t knock it ´til you try it!
  • My Girls

    Hmm, nu är min kropp helt ur gängorna. Jag hade en ordentlig molvärk i natt så jag hade svårt att slappna av. Nu fick jag bara mer och mer värk, så jag tog Panodil och upptäckte sen att jag blöder rejält igen... trodde först det var äl-värk, men det är ju som mensblödning igen... kroppen verkar inte riktigt veta vad de vill. Var ju mindre än två veckor sen förra gången....

  • Luella

    Åh, så hon vinkar nu Mythea, roligt!

    Jag åkte till gynakuten och mycket riktigt går det inte att se något så här tidigt i graviditeten. Hon gjorde iaf VUL men hade svårt att se men det fanns iaf en tjock slemhinna. Läkaren sa ca 40% av alla gravida blöder så det behöver inte betyda något alls. Men jag känner inte av några symptom och det är ju lite oroväckande. Dom tog blodprov och ska återkomma med svar i dag eller i morgon. Om det är mycket låga hormonvärden är det missfall, är det normala värden är det antingen missfall elller graviditet och är det mycket höga värden är någto fel och jag måste åka in. Bara massor av härliga alternativ.

  • My Girls

    Oj! Hoppas hoppas *knyter tummarna hårt*. Förstår att du är orolig, när du inte känner något tecken nu.... . Va skönt det skulle vara om de hinner ge besked redan idag så du inte behöver gå och vänta längre.

  • Nyjenyn

    Usch vad jobbigt Karmosin! Ångest, ångest! När man ändå inte kan göra nåt och det inte heller går att se på vul. Bara att hoppas.

    Mythea, vad kul att hon vinkar, och hoppas hon inte blir dålig, jobbigt när de blir täppta, svårt att amma och sova. Men det ska ju genomlevas också..

    Vi kör hårdträning på att vinka men inget resultat än. Imse vimse spindel tränar vi också mycket på och den  tycker han är jätterolig och applåderar när den är slut. Det som är kul är att han klappar i händerna bara man säger "klappa händerna"! Det hade vi inte ens övat på, men det har tydligen fastnat. De förstår säkert mer än de låtsas om de små rackarna! 
    Och när de applåderade på radion så stämde han in!

  • Luella

    Jag måste nog också börja med klappa händerna, det låter ju jättemysigt Jenyn.

    Här är det mindre muntert. Läkaren från gynakuten på SöS ringde på eftermiddagen och talade om att provsvaret som kommit visade helt klart negativt. Alltså missfall och hoppet ute för den här gången. Vi är så himla ledsna. Vi var hos några vänner precis och jag höll på att försäga mig flera gånger och tala om att vi ska ha barn och berätta olika saker kopplat till det. Sen kom jag på att vi ska ju faktiskt inte ens ha barn som det ser ut just nu. Jag var nog väldigt säker på att det här skulle gå bra. Tur att vi har en skatt och oj vad hon har fått se mycket tårar och fått många pussar och kramar idag. Lilla gumman.

  • Nyjenyn

    Snyft, Karmosin, jag blir alldeles tårögd själv här. Hemskt ledsen för er skull! Se till vad ni har just nu och trösta er med det, så orkar ni nog ta nya tag om ett tag igen.
    Stor kram till er!!

  • Luella

    Tack så mycket för omtanken!

    Usch, jag känner mig helt tom och fast all logik säger att jag borde vara glad för jag har ett barn och att det är vanligt med missfall så är det omöjligt att bli av med den ledsna känslan. Den bara hänger över mig som ett stort kvävande täcke och jag vill gråta och vara ifred. Hoppas att det går över snart. I dag när vi var och handlade var jag tillbaka i det där tvångsmässiga beteendet där jag stirrade på gravida magar och när min man föreslog att vi skulle äta en bit ost till vinet ikväll började jag nästan gråta. Jag ska ge mig själv de här sista lediga dagarna att vara ledsen på och sen får jag skärpa mig när jag börjar jobba. Det här duger inte!

    Och du har rätt Jenyn, vi får se till det vi har. Hon är ju våran lilla skatt. Det finns ju dom som inte har den turen som vi har. I min gamla svårt-att-skaffa-barn-tråd där jag fortfarande hänger finns det fortfarande tjejer som inte fått barn och som började sina utredningar samtidigt som mig. Jag kan inte ens föreställa mig hur dom känner det.

    Nu måste vi invänta nästa mens och sen försöka igen mensen som kommer. Det känns som en hel evighet tills dess men jag hoppas att tiden går snabbt. Vi går iaf mot ljusare tider nu!

  • My Girls

    Neej vad tråkigt Karmosin Vi var borta hela dagen igår men jag loggade in via mobilen för att se om du fått besked....
    Men det är sant att vi har våra klimpar att trösta oss med, krama om och pussa, även fast vi måste tillåta oss att sörja som du gör nu Karmosin.

    Vi håller tummarna hela vägen och får stötta varandra i vått och torrt .

    Kram

  • Nyjenyn

    Klart du måste få vara ledsen Karmosin! Det är ingen lätt sak med missfall.
    Passa på nu de lediga dagarna att bara vara nära din fina familj!
    Stor kram igen!

Svar på tråden Någon som har en marsbebis på gång? Forts. 6