Inlägg från: MrsCharlotte |Visa alla inlägg
  • MrsCharlotte

Chips till en 2-åring???

Det är ju värre med godis isåfall tycker jag. Det är ju inte direkt socker i chips, men det är ju ändå inte nyttigt för det. Så länge det bara är nån liten smakbit nån gång så är det väl ingen fara. Jag tror inte mamman hade tänkt ge ungen hela påsen

• MrsCharlotte

De kanske inte kör med fredagsmys eller lördagsgodis. Alla gör ju inte det. Så om en 2-åring får en chipsbit en söndag så ska man nog inte döma, för man vet inget om familjen eller deras vanor i övrigt. 

• MrsCharlotte
    Umm Elias skrev 2010-01-03 21:18:42 följande:
    jag måste säga att jag är otroligt trött på barnlösa människor som ska lägga sig i andras uppfostran och deras barn.
    Man kan väl ha en åsikt även om man inte har barn själv? Hon dömer ju inte ut dem på förhand, hon säger att hon tycker det är konstigt och sen frågar hon vad andra tycker för hon undrar om hon är lite gammaldags...
    Tycker du är ganska dömande som dömer någon som inte har barn. Är det nån slags klubb eller? "har du inte barn så har du inte rätt till en åsikt". Är det så det är?
    Jag har inga levande barn, en änglason, men jag vet fortfarande vart jag står i framtida frågor om barnuppfostran. Det ändras säkert både en och två gånger under barnens uppväxt men än så länge vet jag vad jag tycker även om jag inte har några levande barn än. 
  • MrsCharlotte
    Umm Elias skrev 2010-01-03 21:29:55 följande:
    Ja, man vet vad man tycker. Tills man får barn själv, och står inför uppfostran i realitet. Visst får man ha åsikter men att döma andra eller tycka att ngt är "konstigt" är bara reeent patetiskt.
    Varför är det patetiskt? Hon ställde det som en diskussionsfråga för hon ville veta hur föräldrar ser på denna frågan. 
    Det är säkert som du säger, att man ändrar uppfattning om många saker när man själv får barn. Men det ändrar inte faktum att de flesta faktiskt INNAN de får barn har en uppfattning om hur de ser på barnuppfostran. Det är inte patetiskt, det är ganska normalt faktiskt. 
    Du dömer mer än vad hon gör
  • MrsCharlotte
    Umm Elias skrev 2010-01-03 21:29:55 följande:
    Ja, man vet vad man tycker. Tills man får barn själv, och står inför uppfostran i realitet. Visst får man ha åsikter men att döma andra eller tycka att ngt är "konstigt" är bara reeent patetiskt.
    Det finns säkert saker du tycker är konstigt.. skillnaden är väl kanske då att du inte vågar säga det rakt ut, och kastar då ordet "patetisk" i ansiktet på de som vågar...
  • MrsCharlotte
    Umm Elias skrev 2010-01-03 21:35:12 följande:
    Antalet frågetecken i hennes topic avslöjar den dömande tonen. Vem har sagt att man inte får ha tankar om hur man vill uppfostra sina eventuella framtida barn, man kan hålla dem för sig själv bara. Tröttsamt att lyssna till barnlösas dömande ton, när de inte har en aning om hur det är i verkligheten att vara förälder. Hur vet denne ts att barnet t ex var 2 år, inte skulle få 1 chips av hela påsen etc etc. Lägg av med den dömande tonen och koncentera er på era matkassar istället.
    Du behöver inte lyssna, du behöver inte ens läsa tråden Och du måste absolut inte skriva ett eget inlägg. Om du är så trött på att "lyssna" till barnlösas dömande ton, varför är du överhuvudtaget här och engagerar dig. Gå vidare till en annan tråd, trötta inte ut dig. 
Svar på tråden Chips till en 2-åring???