Inlägg från: Alexandra84 |Visa alla inlägg
  • Alexandra84

Chips till en 2-åring???

Fast om barnet tultade fram till chipsen så var den knappast 2-3år...

Men tillbaka till vad TS handlads om.
    Min dotter på 2år och 4månader åt ostbågar idag. Men mitt samvete är rent För jag vet att hon ätit alla andra måltider jag serverat henne.
    Och jag tar lte för givet att barnet du såg i affären får mat.
    Men om en förälder (eller nån vuxen för den delen) serverar chips som ersättning för måltid, jag då är det illa

~*~ Lycklig mamma till Hampus 051002, Julia 070905 och William 090414~*~
  • Alexandra84
    Mjufs skrev 2010-01-03 21:34:43 följande:
    Jag lade mig inte i alls, jag frågade om ni tyckte det var ok eller inte. Jag såg bara vad jag såg, sen vet jag ju inte om hon hade 4 ungar till som skulle dela på påsen. Tyckte bara att hon gav med sig lite lätt, drog slutsatsen att barnet kanske får som det vill i affären ofta, nästa gång kanske det är just godis. Men jag VET ju inte, menar ju inte BARA detta barn utan mer i allmänhet. Det var bara ett exempel... och jo, det TULTADE fram, så då var det väl ännu yngre...brrr! Tänker nog inte ge mitt barn chips eller godis vid så låg ålder...men man är ju världens bästa förälder tills man får barn själv .
    Men det kan ju ha varit så att mamman sa till barnet att !om du sköter dig i affären så får du välja nåt!. Och därför gav med sig så lätt.. En liten tanke bara.
    ~*~ Lycklig mamma till Hampus 051002, Julia 070905 och William 090414~*~
Svar på tråden Chips till en 2-åring???