Inlägg från: Bite me |Visa alla inlägg
  • Bite me

Chips till en 2-åring???

Mjufs skrev 2010-01-03 21:08:54 följande:
    Idag när jag var på Ica var en mamma där med sitt lilla barn som jag uppskattade vara ca 2-3 år. Så fort de kom in i affären tog barnet sikte på något och ropade "Ips! Ips!". Såg att det var chipshyllan barnet sprang mot. Eller sprang, tultade snarare, barnet kunde ju knappt gå än. Mamman gick efter och sa "Vill du ha chips? Ja okej då, men du får inte öppna påsen förren vi kommer till moster." Till råga på allt var det bara söndag. Är det bara jag som reagerar på detta? Jag har inga barn själv, men är det inte lite konstigt att ge barnet chips vid så låg ålder? När jag själv var lite visste jag inte ens var chips var förren jag blev 5-6 år...Vad tycker ni? Är jag gammaldags kanske?
    Vi har myst med chips, popcorn, godis osv hela jullovet, min dotter som fyller två om en månad älskar chips, detsamma gäller treåringen o femåringen. Ser inget fel alls på det, mängden chips är en annan fråga dock.
  • Bite me
    sofieann skrev 2010-01-04 09:25:12 följande:
    Va? Chips? På en söndag? Oh lord! Nä, min 2-åring skulle lätt kunna få chips på en söndag, eller tisdag för den delen. Och ja, han skulle även få godis på en måndag eller torsdag. Alla har inte lördagsgodis vet ni Vi äter godis/chips/popcorn när vi känner för det, men det betyder inte att vi äter det varje dag eller att han alltid får vad han vill ha i affären.Vem vet, det här barnet kanske hade varit en ängel hela dan och mamman ville kanske belöna det?
    Precis.

Igår tog vi med barnen (2, 3 o 5 år) till MacDonalds o sedan fick de gå o hyra en valfri film o välja något gott att äta när de såg filmen. Det blev chips, cheddar popcorn o MER att dricka. RING SOC.!!!!!!
  • Bite me
    sofieann skrev 2010-01-04 09:34:29 följande:
    McDonalds, mer, chips OCH popcorn på samma dag? Bad mommy! Men det var gott va
    På en söndag till på råga på allt. Uppskattades mycket o vi hade det supermysigt.
Svar på tråden Chips till en 2-åring???