Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Chips till en 2-åring???

Duudi skrev 2010-01-04 11:28:58 följande:
    Jag trodde den här låg i sandlådan.
    Det är en viktig etisk fråga som behandlas här. Den kan ha påverka för hela mänskligheten.
    Scientific theory ≠ Guess, hunch.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Ta fram lite dipp till era tvååringar så ska ni se att det blir livat, och kladdigt. Det misstaget gjorde jag med mina syskonbarn för längesedan, det slutade med dipp på tvn.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    rightbackatyou skrev 2010-01-05 12:44:34 följande:
    Men vaffaan?!? Tack, hur hittade du information om det här från första början, det är jättekonstigt att media/andra informationskällor inte bryr sig mer om att informera allmänheten när informationen FINNS? Ja jädrar, man upphör nog aldrig att förvånas. TACK, ska undvika den sifferkombinationen. Finns det NÅGON sifferkombination som INTE är farlig, någon som vet?
    Det finns massor av E nummer som är ofarliga. E 941 som är syre exempelvis. E330 är citronsyra. E 175 är guld.

Sedan så lämnar båda artiklarna mycket att önska, bland annat vetenskapliga hänvisningar.

Det finns inga vetenskapliga studier gjorda som visar på att glutamat är farligt i de mängder som man äter i och till (Aromat exempelvis) maten. Däremot så är vissa personer känsliga mot det och kan utveckla vissa symtom, men det är snarare en fråga om allergi.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    haji skrev 2010-01-05 16:49:35 följande:
    Vår son får chips men inte godis, då det bara innehåller grisfett och färgämnen.
    Inte riktigt rätt att kalla gelatin för grisfett om det var det du åsyftade.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Benet skrev 2010-01-05 18:56:31 följande:
    Som sagt, man får läsa och bilda sig en egen uppfattning...
    Ja men då ska det påpekas alla sidor av saken.

Exempelvis att inga vetenskapliga studier har visat på glutamatens farlighet även om några har gjorts. Att bara presentera dåligt icke underbyggda artiklar med skrämselpropaganda är fult.
Svar på tråden Chips till en 2-åring???