Giltigt testamente?
Jag har hjälpt min far att skriva ett testamente eftersom han vill att arvet ska vara min enskilda egendom. Jag har skrivit av ett annat testamente jag har.
Men nu vill jag veta om detta är giltigt, eller om det kan på nått sätt förklaras ogiltigt?
Detta med att "yrke/titel" skrivs av vittnen, det görs ju inte på alla testamenten och div andra saker som skiljer, liksom datum för vittnerna, jag har skrivit "ort och datum som ovan" Är det OK?
Tack på förhand.
**
Undertecknad namn, personnummer förordnar härmed såsom min yttersta vilja och testamente att efter min bortgång ska då den varande egendomen med full äganderätt tillfalla namn, personnummer
Egendomen som erhålles enligt detta testamente samt avkastningen därav ska utgöra enskild egendom med möjlighet att helt eller delvis införa giftorätt. Detsamma ska gälla beträffande allt vad som kan komma att sättas istället för ovannämnda egendom.
Ort och datum
Underskrift
Vi samtidigt närvarande och för ändamålet särskilt tillkallade testamentsvittnen intygar härmed att pappas namn denna dag – såvitt vi kan bedöma – vid sunt och fullt förstånd och av fri vilja förklarat ovanstående förordnande utgöra hans yttersta vilja och testamente samt att han här ovan egenhändigt skrivit sitt namn.
Ort och datum som ovan
Vittnerna skriver under med namn, adress och titel (inte underskrift)